All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

STATE ESTIMATION OF REINFORCED DRIFT LINING EXPOSED IN AGGRESSIVE CONDITIONS AND PREDICTION OF ITS CONTINUOUS SERVICE LIFE

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F06%3APU64913" target="_blank" >RIV/00216305:26110/06:PU64913 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    STATE ESTIMATION OF REINFORCED DRIFT LINING EXPOSED IN AGGRESSIVE CONDITIONS AND PREDICTION OF ITS CONTINUOUS SERVICE LIFE

  • Original language description

    It was proved from experience gained at recent (and unfortunately frequently tragic) accidents in vehicular tunnels that dado tunnels are destructed very intensely by high temperature during fire. The material that is dominant in use for realization of dado vehicular tunnels is concrete, usually concrete applied by technology of air-placed concrete (mechanical plastering). The topic of this article is development of concrete mixtures designated for application technology of air-placed concrete so that this material was at a maximal rate resistant against action of extreme temperatures developed by fire. It is obvious that use of this kind of concrete is one of the ways how to increase fire safety of vehicular tunnels

  • Czech name

    Možnosti zvyšování odolnosti stříkaných betonů vůči vysokým teplotám

  • Czech description

    Zkušenosti získané při nedávných, a bohužel mnohdy tragických, nehodách v silničních tunelech prokázaly, že při požáru je ostění tunelu velmi intenzivně destruováno vysokými teplotami. Jedním z dominantních materiálů, který je pro realizaci ostění silničních tunelů používán je beton, a to zpravidla beton, který je aplikován technologií stříkaného betonu (tzv. torkretáží). Technologie stříkaných betonů pochopitelně klade na používaný materiál řadu specifických požadavků, jako například nároky na vysokouzpracovatelnost čerstvé směsi, rychlý nárůst počátečních pevností atd. Tématem předkládaného článku je vývoj betonové směsi určené technologii stříkaného betonu tak, aby tento materiál byl v maximální míře odolný vůči působení extrémních teplot vyvíjených požárem. Je zřejmé, že použití těchto betonů je jednou z cest, jejichž cílem je zvýšit požární bezpečnost silničních tunelů

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JN - Civil engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GP103%2F04%2FP006" target="_blank" >GP103/04/P006: Durability Improving of Cement Composites against Extreme Conditions</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    serviceability of underground structures

  • ISBN

    7-5608-2659-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    205-211

  • Publisher name

    Tongji University Press

  • Place of publication

    SHANGHAI. ČÍNA

  • Event location

    SHANGHAI

  • Event date

    Oct 19, 2006

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article