CABLE-STAYED PEDESTRIAN BRIDGE OVER THE LABE RIVER IN KOLÍN
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F07%3APR23109" target="_blank" >RIV/00216305:26110/07:PR23109 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
SO 201 VISUTÁ LÁVKA PRO PĚŠÍ A CYKLISTY PŘES LABE KMOCHŮV OSTROV - ZÁLABÍ, KOLÍN
Original language description
Konstrukce mostu je tvořena hlavním polem o rozponu 99 m a předpolím na každé straně o délce 30 m. Na každém břehu je vetknut do železobetonového základu pylon vysoký 16,3 m. Visutá lana jsou přes sedla pylonů přetažena v silnostěnných trubkách a jsou zakončena až v krajních opěrách. Úseky lan připadající jednotlivým polím musely být stanoveny výpočtem, ve správné poloze byla lana fixována jen třecí silou a během výstavby navíc pomocnou objímkou. Táhla jsou umístěna po třech metrech ve směru osy lávky.Tato vzdálenost odpovídá rozměru prefabrikovaného dílce mostovky. V místě vzájemného styku jsou prostřednictvím dvojice šroubů a ocelové botky prefabrikáty kloubově uchyceny k táhlu. Mostovka je v podélném směru předepnuta. Konstrukce byla oceněna ministerstvem dopravy v roce 2007 jako Mostní dílo roku 2005 a v soutěži FOR Arch 2006 získala konstrukce Cenu státního fondu infrastruktury.
Czech name
SO 201 VISUTÁ LÁVKA PRO PĚŠÍ A CYKLISTY PŘES LABE KMOCHŮV OSTROV - ZÁLABÍ, KOLÍN
Czech description
Konstrukce mostu je tvořena hlavním polem o rozponu 99 m a předpolím na každé straně o délce 30 m. Na každém břehu je vetknut do železobetonového základu pylon vysoký 16,3 m. Visutá lana jsou přes sedla pylonů přetažena v silnostěnných trubkách a jsou zakončena až v krajních opěrách. Úseky lan připadající jednotlivým polím musely být stanoveny výpočtem, ve správné poloze byla lana fixována jen třecí silou a během výstavby navíc pomocnou objímkou. Táhla jsou umístěna po třech metrech ve směru osy lávky.Tato vzdálenost odpovídá rozměru prefabrikovaného dílce mostovky. V místě vzájemného styku jsou prostřednictvím dvojice šroubů a ocelové botky prefabrikáty kloubově uchyceny k táhlu. Mostovka je v podélném směru předepnuta. Konstrukce byla oceněna ministerstvem dopravy v roce 2007 jako Mostní dílo roku 2005 a v soutěži FOR Arch 2006 získala konstrukce Cenu státního fondu infrastruktury.
Classification
Type
Z<sub>x</sub> - Unclassified - Trial operation, verified technology, variety, breed
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centre for Integrated Design of Advanced Structures</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
SO 201 VISUTÁ LÁVKA
Numerical identification
—
Technical parameters
Unikátní lávka pro pěší vedoucí přes dálnici D5 u Cekova představuje ojedinělou štíhlou konstrukci s obloukem o rozpětí 69 m. Lávka byla uvedena do provozu v roce 1995. V roce 1997 byla oceněna cenou Mostní dílo roku 2005, dále v nár
Economical parameters
Snížení nákladů na dopravu
Application category by cost
—
Owner IČO
00216305
Owner name
Ústav stavební mechaniky
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
Web page
—