All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Reinforcement position effect on bearing capacity of joint made by post installed bonded anchors

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F09%3APU85565" target="_blank" >RIV/00216305:26110/09:PU85565 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vliv polohy výztuže betonu na únosnost styčníků s dodatečně osazovanými lepenými kotvami

  • Original language description

    Článek se zabývá analýzou vlivu polohy výztuže na únosnost lepené kotvy zatížené tahovou silou. Kotvy umísťované do betonu se tak mohou křížit s existující výztuží v betonu. Při návrhu novostavby lze případné kolizi kotev s výztuží předcházet. Při rekonstrukcích je možné zjistit dodatečně polohu výztuže a přizpůsobit tak tvar kotevní desky a polohu kotev. Zpravidla je ale problematické provést návrh kotvení tak, aby výztuž nezasahovala do, od zatížení kotvami, aktivované oblasti betonu. Výztuž spadajícído této oblasti betonu tak může negativně ovlivnit výsledné chování styčníku, především z pohledu mezní únosnosti odpovídající poruše betonu. Kontaktní plocha mezi výztuží a betonem může být při namáhání kolmo k výztuži původem počáteční trhliny. Článekse zabývá také možností návrhu speciální výztuže, která by mohla positivně ovlivnit únosnost kotvy.

  • Czech name

    Vliv polohy výztuže betonu na únosnost styčníků s dodatečně osazovanými lepenými kotvami

  • Czech description

    Článek se zabývá analýzou vlivu polohy výztuže na únosnost lepené kotvy zatížené tahovou silou. Kotvy umísťované do betonu se tak mohou křížit s existující výztuží v betonu. Při návrhu novostavby lze případné kolizi kotev s výztuží předcházet. Při rekonstrukcích je možné zjistit dodatečně polohu výztuže a přizpůsobit tak tvar kotevní desky a polohu kotev. Zpravidla je ale problematické provést návrh kotvení tak, aby výztuž nezasahovala do, od zatížení kotvami, aktivované oblasti betonu. Výztuž spadajícído této oblasti betonu tak může negativně ovlivnit výsledné chování styčníku, především z pohledu mezní únosnosti odpovídající poruše betonu. Kontaktní plocha mezi výztuží a betonem může být při namáhání kolmo k výztuži původem počáteční trhliny. Článekse zabývá také možností návrhu speciální výztuže, která by mohla positivně ovlivnit únosnost kotvy.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JN - Civil engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Ocelové konstrukce a mosty 2009

  • ISBN

    978-80-7204-635-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Akademické nakladatelství CERM, s.r.o.

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Sep 23, 2009

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article