SIMULACE NÁRAZU OSOBNÍHO VOZIDLA DO MOBILNÍ PROTIHLUKOVÉ STĚNY
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F09%3APU86078" target="_blank" >RIV/00216305:26110/09:PU86078 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
SIMULACE NÁRAZU OSOBNÍHO VOZIDLA DO MOBILNÍ PROTIHLUKOVÉ STĚNY
Original language description
V rámci zvyšování bezpečnosti silniční dopravy se instalují na silničních komunikacích záchytné systémy, které pomáhají chránit účastníky silničního provozu před následky dopravních nehod. Záchytné systémy jsou instalovány na krajnici nebo ve středním dělícím pásu. Úkolem záchytných systémů je zadržet na komunikaci a přesměrovat neovládané vozidlo při zajištění přiměřené bezpečnosti cestujících a dalších uživatelů komunikace. Pro navrhování záchytných systému jsou v České republice k dispozici harmonizované evropské normy a technické předpisy vydané ministerstvem dopravy. Pro konkrétní typ komunikace a návrhovou rychlost vozidel je předepsána třída zadržení, pro kterou je záchytný systém navržen. Velmi často souběžně se záchytnými systémy jsou budoványprotihlukové stěny ochraňující okolí od hluku vznikajícího od dopravy. Spojením funkce zádržného systému a bariéry proti přímému šíření
Czech name
SIMULACE NÁRAZU OSOBNÍHO VOZIDLA DO MOBILNÍ PROTIHLUKOVÉ STĚNY
Czech description
V rámci zvyšování bezpečnosti silniční dopravy se instalují na silničních komunikacích záchytné systémy, které pomáhají chránit účastníky silničního provozu před následky dopravních nehod. Záchytné systémy jsou instalovány na krajnici nebo ve středním dělícím pásu. Úkolem záchytných systémů je zadržet na komunikaci a přesměrovat neovládané vozidlo při zajištění přiměřené bezpečnosti cestujících a dalších uživatelů komunikace. Pro navrhování záchytných systému jsou v České republice k dispozici harmonizované evropské normy a technické předpisy vydané ministerstvem dopravy. Pro konkrétní typ komunikace a návrhovou rychlost vozidel je předepsána třída zadržení, pro kterou je záchytný systém navržen. Velmi často souběžně se záchytnými systémy jsou budoványprotihlukové stěny ochraňující okolí od hluku vznikajícího od dopravy. Spojením funkce zádržného systému a bariéry proti přímému šíření
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Výpočty konstrukcí metodou konečných prvků 2009
ISBN
978-80-214-3996-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
—
Publisher name
Neuveden
Place of publication
Brno, Česká republika
Event location
Brno
Event date
Nov 26, 2009
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—