All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

COMPARISON OF SPIRAL ROUNDABOUTS DESIGNED IN THE NETHERLANDS AND THE CZECH REPUBLIC

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F11%3APU92649" target="_blank" >RIV/00216305:26110/11:PU92649 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    SROVNÁNÍ SPIRÁLOVÝCH OKRUŽNÍCH KŘIŽOVATEK NAVRŽENÝCH V NIZOZEMÍ A ČESKÉ REPUBLICE

  • Original language description

    S neustálým nárůstem intenzit dopravy na evropských silnicích je potřeba hledat kapacitnější uspořádání zejména úrovňových křižovatek, protože mimoúrovňové křižovatky jsou finančně prostorově náročné. V posledních letech se navrhují převážně okružní křižovatky, vzhledem k tomu, že jsou bezpečnější a bývají vhodným řešením stávajících nehodových křižovatek. Další výhodou okružních křižovatek je jejich vyšší kapacita ve srovnání se stykovými nebo průsečnými křižovatkami. Nejsou ale univerzálním řešením aproto je nutno je navrhovat s ohledem na místní podmínky. Okružní křižovatky jsou oproti stykovým nebo průsečným křižovatkám prostorově náročnější. Využití okružních křižovatek není vhodné v místech, kde se vyskytuje zvýšený počet jednostopých vozidel, zejména pak cyklistů, dále velký pěší provoz, blízkost světelně řízených křižovatek apod.

  • Czech name

    SROVNÁNÍ SPIRÁLOVÝCH OKRUŽNÍCH KŘIŽOVATEK NAVRŽENÝCH V NIZOZEMÍ A ČESKÉ REPUBLICE

  • Czech description

    S neustálým nárůstem intenzit dopravy na evropských silnicích je potřeba hledat kapacitnější uspořádání zejména úrovňových křižovatek, protože mimoúrovňové křižovatky jsou finančně prostorově náročné. V posledních letech se navrhují převážně okružní křižovatky, vzhledem k tomu, že jsou bezpečnější a bývají vhodným řešením stávajících nehodových křižovatek. Další výhodou okružních křižovatek je jejich vyšší kapacita ve srovnání se stykovými nebo průsečnými křižovatkami. Nejsou ale univerzálním řešením aproto je nutno je navrhovat s ohledem na místní podmínky. Okružní křižovatky jsou oproti stykovým nebo průsečným křižovatkám prostorově náročnější. Využití okružních křižovatek není vhodné v místech, kde se vyskytuje zvýšený počet jednostopých vozidel, zejména pak cyklistů, dále velký pěší provoz, blízkost světelně řízených křižovatek apod.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JN - Civil engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centre for Integrated Design of Advanced Structures</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník anotací

  • ISBN

    978-80-214-4232-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    450

  • Pages from-to

    164-164

  • Publisher name

    Akademické nakladatelství CERM

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Feb 4, 2011

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article