COMPARISON OF SPIRAL ROUNDABOUTS DESIGNED IN THE NETHERLANDS AND THE CZECH REPUBLIC
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F11%3APU92649" target="_blank" >RIV/00216305:26110/11:PU92649 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
SROVNÁNÍ SPIRÁLOVÝCH OKRUŽNÍCH KŘIŽOVATEK NAVRŽENÝCH V NIZOZEMÍ A ČESKÉ REPUBLICE
Original language description
S neustálým nárůstem intenzit dopravy na evropských silnicích je potřeba hledat kapacitnější uspořádání zejména úrovňových křižovatek, protože mimoúrovňové křižovatky jsou finančně prostorově náročné. V posledních letech se navrhují převážně okružní křižovatky, vzhledem k tomu, že jsou bezpečnější a bývají vhodným řešením stávajících nehodových křižovatek. Další výhodou okružních křižovatek je jejich vyšší kapacita ve srovnání se stykovými nebo průsečnými křižovatkami. Nejsou ale univerzálním řešením aproto je nutno je navrhovat s ohledem na místní podmínky. Okružní křižovatky jsou oproti stykovým nebo průsečným křižovatkám prostorově náročnější. Využití okružních křižovatek není vhodné v místech, kde se vyskytuje zvýšený počet jednostopých vozidel, zejména pak cyklistů, dále velký pěší provoz, blízkost světelně řízených křižovatek apod.
Czech name
SROVNÁNÍ SPIRÁLOVÝCH OKRUŽNÍCH KŘIŽOVATEK NAVRŽENÝCH V NIZOZEMÍ A ČESKÉ REPUBLICE
Czech description
S neustálým nárůstem intenzit dopravy na evropských silnicích je potřeba hledat kapacitnější uspořádání zejména úrovňových křižovatek, protože mimoúrovňové křižovatky jsou finančně prostorově náročné. V posledních letech se navrhují převážně okružní křižovatky, vzhledem k tomu, že jsou bezpečnější a bývají vhodným řešením stávajících nehodových křižovatek. Další výhodou okružních křižovatek je jejich vyšší kapacita ve srovnání se stykovými nebo průsečnými křižovatkami. Nejsou ale univerzálním řešením aproto je nutno je navrhovat s ohledem na místní podmínky. Okružní křižovatky jsou oproti stykovým nebo průsečným křižovatkám prostorově náročnější. Využití okružních křižovatek není vhodné v místech, kde se vyskytuje zvýšený počet jednostopých vozidel, zejména pak cyklistů, dále velký pěší provoz, blízkost světelně řízených křižovatek apod.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centre for Integrated Design of Advanced Structures</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník anotací
ISBN
978-80-214-4232-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
450
Pages from-to
164-164
Publisher name
Akademické nakladatelství CERM
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Feb 4, 2011
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—