All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Calculation of bending moments on concrete sleepers with using finite element method

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F12%3APU101122" target="_blank" >RIV/00216305:26110/12:PU101122 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výpočet ohybových momentů na příčných betonových pražcích pomocí metody konečných prvků

  • Original language description

    Článek se zabývá výpočtem průhybů a napětí v betonových pražcích pomocí metody konečných prvků v softwarovém prostředí programu Ansys. Byly vytvořeny 3D modely pražců B 91S a SB 8P. Tyto pražce byly zatíženy kolovou silou a bylo modelováno pružné podepření pražce, které je vyjádřeno součinitelem ložnosti (nebo také modulem ložnosti). Právě podepření pražce se jeví jako jedna z klíčových veličin, která výrazně ovlivňuje ohybové momenty a přitom se během životnosti pražce a jeho uložení v koleji mění. Bylo vytvořeno více případů podepření pražce tak, aby byly získány extrémní hodnoty ohybových momentů jak pro oblast pod úložnou plochou pražce, tak pro střed pražce. Z těchto extrémních hodnot byly spočítány příslušné ohybové momenty, které jsou v závěru článku porovnány s hodnotami vypočtenými dle vznikající normy EN13230-6.

  • Czech name

    Výpočet ohybových momentů na příčných betonových pražcích pomocí metody konečných prvků

  • Czech description

    Článek se zabývá výpočtem průhybů a napětí v betonových pražcích pomocí metody konečných prvků v softwarovém prostředí programu Ansys. Byly vytvořeny 3D modely pražců B 91S a SB 8P. Tyto pražce byly zatíženy kolovou silou a bylo modelováno pružné podepření pražce, které je vyjádřeno součinitelem ložnosti (nebo také modulem ložnosti). Právě podepření pražce se jeví jako jedna z klíčových veličin, která výrazně ovlivňuje ohybové momenty a přitom se během životnosti pražce a jeho uložení v koleji mění. Bylo vytvořeno více případů podepření pražce tak, aby byly získány extrémní hodnoty ohybových momentů jak pro oblast pod úložnou plochou pražce, tak pro střed pražce. Z těchto extrémních hodnot byly spočítány příslušné ohybové momenty, které jsou v závěru článku porovnány s hodnotami vypočtenými dle vznikající normy EN13230-6.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JN - Civil engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    IX. International Scientific Conference FCE TUKE, Conference Section 7, Young Scientist 2012

  • ISBN

    978-80-553-0904-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    "58-1"-"58-6"

  • Publisher name

    Technická univerzita Košice

  • Place of publication

    Košice, SLovensko

  • Event location

    Košice

  • Event date

    May 22, 2012

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article