Methodology of calculation and software for automated calculations
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F14%3APA21111" target="_blank" >RIV/00216305:26110/14:PA21111 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216305:26110/14:PA21110
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika výpočtu a software pro automatizované výpočty
Original language description
Výsledkem výpočtu a měření na provozovaném mostu a v pilotním programu realizovaném mostu je návrh užitného vzoru "Cementobetonový kryt vozovky mostů", který řeší problémy kotvení desek, vložení výztužných sítí do nejvíce namáhaných oblastí CB krytu a vlastní plynulou pokládku betonu CB krytu. Cementobetonový kryt (dále CBK) na mostech představuje typ tuhé vozovkové konstrukce. S ohledem na reologické a teplotní zatížení je CBK rozdělena příčným a podélnými spárami na jednotlivé desky. Aby bylo zabráněno divokým posunům desek, je každá takto vytvořená deska přikotvena ve svém středu do nosné konstrukce mostu (v případě použití izolace je kotvení provedeno přes izolaci a její ochranu). Tímto jsou také zajištěny rovnoměrné posuny v jednoltivých spárách mezi deskami. Přikotvení je realizováno kotevními přípravky v počtu 1 - 4 ks, v závislosti na tloušťce použité desky CBK a typu mostní konstrukce. Na okrajích jsou desky vzájemně spojeny kluznými trny, které prochází přes spáry. Mezi mostní římsou a deskou CBK je těsněná prostorová spára.
Czech name
Metodika výpočtu a software pro automatizované výpočty
Czech description
Výsledkem výpočtu a měření na provozovaném mostu a v pilotním programu realizovaném mostu je návrh užitného vzoru "Cementobetonový kryt vozovky mostů", který řeší problémy kotvení desek, vložení výztužných sítí do nejvíce namáhaných oblastí CB krytu a vlastní plynulou pokládku betonu CB krytu. Cementobetonový kryt (dále CBK) na mostech představuje typ tuhé vozovkové konstrukce. S ohledem na reologické a teplotní zatížení je CBK rozdělena příčným a podélnými spárami na jednotlivé desky. Aby bylo zabráněno divokým posunům desek, je každá takto vytvořená deska přikotvena ve svém středu do nosné konstrukce mostu (v případě použití izolace je kotvení provedeno přes izolaci a její ochranu). Tímto jsou také zajištěny rovnoměrné posuny v jednoltivých spárách mezi deskami. Přikotvení je realizováno kotevními přípravky v počtu 1 - 4 ks, v závislosti na tloušťce použité desky CBK a typu mostní konstrukce. Na okrajích jsou desky vzájemně spojeny kluznými trny, které prochází přes spáry. Mezi mostní římsou a deskou CBK je těsněná prostorová spára.
Classification
Type
F<sub>uzit</sub> - Utility model
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA01031805" target="_blank" >TA01031805: Portland-cement concrete pavements on bridges</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Patent/design ID
26426
Publisher
CZ001 -
Publisher name
Industrial Property Office
Place of publication
Prague
Publication country
CZ - CZECH REPUBLIC
Date of acceptance
—
Owner name
Skanska a.s. Vysoké učení technické v Brně
Method of use
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence