The evaluation of dynamic effects in the construction of the turnout substructure
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F14%3APR28062" target="_blank" >RIV/00216305:26110/14:PR28062 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hodnocení dynamických účinků v konstrukci pražcového podloží výhybky
Original language description
Metodika je věnována měření a analýze dynamických účinků od kolejové dopravy působících na konstrukci pražcového podloží výhybky. Zahrnuje měření vibrací uvnitř štěrkové vrstvy a v konstrukci pražcového podloží a měření napětí v konstrukci pražcového podloží výhybky. Metody analýzy zahrnují postupy v časové a frekvenční rovině.
Czech name
Hodnocení dynamických účinků v konstrukci pražcového podloží výhybky
Czech description
Metodika je věnována měření a analýze dynamických účinků od kolejové dopravy působících na konstrukci pražcového podloží výhybky. Zahrnuje měření vibrací uvnitř štěrkové vrstvy a v konstrukci pražcového podloží a měření napětí v konstrukci pražcového podloží výhybky. Metody analýzy zahrnují postupy v časové a frekvenční rovině.
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA01031297" target="_blank" >TA01031297: Increasing the quality of track in switches by flexibility</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Certifikovana_metodika_2014_2
Regulation ID
123/2014-710-VV/1
Technical parameters
Do první náleží vědecká a vzdělávací pracoviště zabývající se problematikou železničních konstrukcí, zejména pak technické univerzity. Jde o komplexní metodiku umožňující zjišťování šíření vibrací konstrukcí, tak napětí v konstrukci pražcového podloží výhybky. V současné době obdobná metodika není k dispozici, výzkumná a vývojová pracoviště se nezabývají dostatečně danou problematikou, případně využívají zjednodušené postupy. Neexistují tedy ani metodiky pro jednotlivé fáze systému hodnocení. Z tohoto důvodu měření a výzkumné práce neposkytují ucelenou soustavu informací a nejsou vzájemně srovnatelné. Metodika poskytuje možnost hodnocení účinnosti různých typů konstrukčních řešení jako je například aplikace podpražcových podložek nebo vývoj nových typůupevnění kolejnic apod.
Economical parameters
Na sestavení metodiky hodnocení dynamických účinků od kolejové dopravy působících na výhybky mají zájem výrobci, správci drážních staveb, vývojová pracoviště i další kooperující firmy. Předmětná metodika poskytne údaje o dynamických parametrech jednotlivých řešení k sestavení databáze konstrukčních řešení. Zároveň metodika poskytne důležité informace o dynamických dějích a tak se sníží náklady na vývoj nových konstrukčních řešení. Jejich znalost také umožní optimalizaci údržbových prací. Všechny tyto skutečnosti tak logicky povedou ke snížení nákladů na provoz a údržbu. Neméně zajímavým výstupem je rovněž skutečnost, že měření realizované dle navržené metodiky poskytne zpřesněné vstupy do matematických modelů a tím umožní některé problémy úspěšně simulovat.
Certification body designation
Ministerstvo Dopravy České republiky - odbor kosmických aktivit a ITS, nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů