All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Development of hybrid railway bridge resistant in flood lands

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F14%3APR28254" target="_blank" >RIV/00216305:26110/14:PR28254 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Metodika návrhu železničních mostů s rozpětím do 24 m s konstrukčním prostorem výrazně omezeným podcházející komunikací, dráhou nebo chováním vodního toku za povodňových situací

  • Original language description

    Cílem metodiky je usnadnit návrh mostních konstrukcí převádějících železniční dráhu přes překážku, jejíž prostor není z různých důvodů vyhovující. Převažujícím důvodem pro užití, v metodice uvedeného unikátního technického řešení nosné konstrukce je zvětšení volné výšky pod mostem, resp. zdvih dolní hrany nosné konstrukce mostu nahoru pomocí snížení stavební výšky při zachování stávající nivelety překračující komunikace, jejíž posun nemusí být ekonomicky či technicky možný. Především to může být účelnénejen pro zvětšení volné výšky pod mosty překračující pozemní komunikace nebo vodní toky a pro zlepšení jejich průchodnosti v místech dosavadních omezení, ale také pro mosty přes vodní toky, které vyžadují zvětšení průtočného profilu. Metodika dále zpracovává návrhová opatření pro povodňovou ochranu křížících se objektů, která je navržena za účelem omezení povodňových škod na objektech a přilehlém okolí. S tím souvisí i rychlejší obnova dopravní obslužnosti trati a úspora finančních nákl

  • Czech name

    Metodika návrhu železničních mostů s rozpětím do 24 m s konstrukčním prostorem výrazně omezeným podcházející komunikací, dráhou nebo chováním vodního toku za povodňových situací

  • Czech description

    Cílem metodiky je usnadnit návrh mostních konstrukcí převádějících železniční dráhu přes překážku, jejíž prostor není z různých důvodů vyhovující. Převažujícím důvodem pro užití, v metodice uvedeného unikátního technického řešení nosné konstrukce je zvětšení volné výšky pod mostem, resp. zdvih dolní hrany nosné konstrukce mostu nahoru pomocí snížení stavební výšky při zachování stávající nivelety překračující komunikace, jejíž posun nemusí být ekonomicky či technicky možný. Především to může být účelnénejen pro zvětšení volné výšky pod mosty překračující pozemní komunikace nebo vodní toky a pro zlepšení jejich průchodnosti v místech dosavadních omezení, ale také pro mosty přes vodní toky, které vyžadují zvětšení průtočného profilu. Metodika dále zpracovává návrhová opatření pro povodňovou ochranu křížících se objektů, která je navržena za účelem omezení povodňových škod na objektech a přilehlém okolí. S tím souvisí i rychlejší obnova dopravní obslužnosti trati a úspora finančních nákl

Classification

  • Type

    N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body

  • CEP classification

    JN - Civil engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TA02030380" target="_blank" >TA02030380: Development of hybrid railway bridge resistant in flood lands</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    Metodika

  • Regulation ID

    č.j. 68/2014-710-VV/2

  • Technical parameters

    Metodika je určena projektantům zabývajících se rekonstrukcí železniční infrastruktury, a také vlastníkům a správcům tratí, které převádí či přemosťuje, jejichž funkce je omezena nebo ohrožena díky nedostatečné volné výšce pod mostem. Nabízí velký potenciál uplatnění v záplavových územích, ve kterých jsou na mostní konstrukci kladeny zvýšené nároky z hlediska kapacity vodního toku i hydrodynamického zatížení. V případech, kdy není ekonomicky nebo technicky reálný zdvih nivelety, nabízí uvedená metodikamožnosti opatření resp. úprav objektů pro převedení požadované hladiny vodního toku mostním otvorem nebo eventuálního přelévání s minimalizací škod na mostních kříženích a okolním území.

  • Economical parameters

    Náklady na zavedení postupů v metodice uvedených jsou minimální a nemohou převýšit přímé ekonomické přínosy pro uživatele. Jedním z prostředků ekonomického přínosu metodiky je využití inovativní prefabrikované železniční nosné konstrukce, která mnohdy umožní rychlejší náhradu stávajících konstrukcí a úsporu finančních prostředků spojených s výlukami. Možnost zachování nivelety díky staticky výhodnější konstrukci je aspekt neméně cenný, který se projeví nejen na mostě, ale také v předpolí a přilehlé trati. Přímé vyčíslení nákladů na zavedení není přímo možné a ani relevantní, protože je metodika určena pro širší spektrum aplikací a její ekonomická efektivnost je odvislá od místních poměrů.

  • Certification body designation

    Ministerstvo dopravy

  • Date of certification

  • Method of use

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů