OPTIMALIZATION OF LONGITUDINAL SLOPES AT ROADS DIRECTIONALLY DIVIDED
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F14%3APU107683" target="_blank" >RIV/00216305:26110/14:PU107683 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
OPTIMALIZACE PODÉLNÝCH SKLONŮ NA SMĚROVĚ ROZDĚLENÝCH POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Original language description
Podélné sklony na směrově rozdělených pozemních komunikacích jsou definované v normě ČSN 73 6101. Ačkoliv poslední změna Z1 normy proběhla v lednu roku 2009, podélné sklony pro dálnice, rychlostní silnice a směrově rozdělené silnice jsou konstantní, až na horské území pro rychlostní silnice, od normy vydané roku 1985. Jedním z hlavních faktorů ovlivňujícím návrh podélných sklonů je návrhové pomalé vozidlo, řešené v příloze K normy, jehož parametry byly aktualizovány naposledy roku 1998 ve změně Z6 normyz roku 1985. S vývojem technologií se mění i vývoj vozového parku, který se od roku 1998 výrazně změnil. S touto změnou se změnily i parametry návrhového pomalého vozidla, pro které byly vytvořeny nové grafy pro jízdu ve stoupání, klesání. Dále byly srovnány podélné sklony české normy s podélnými sklony ve vybraných zahraničních normách.
Czech name
OPTIMALIZACE PODÉLNÝCH SKLONŮ NA SMĚROVĚ ROZDĚLENÝCH POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Czech description
Podélné sklony na směrově rozdělených pozemních komunikacích jsou definované v normě ČSN 73 6101. Ačkoliv poslední změna Z1 normy proběhla v lednu roku 2009, podélné sklony pro dálnice, rychlostní silnice a směrově rozdělené silnice jsou konstantní, až na horské území pro rychlostní silnice, od normy vydané roku 1985. Jedním z hlavních faktorů ovlivňujícím návrh podélných sklonů je návrhové pomalé vozidlo, řešené v příloze K normy, jehož parametry byly aktualizovány naposledy roku 1998 ve změně Z6 normyz roku 1985. S vývojem technologií se mění i vývoj vozového parku, který se od roku 1998 výrazně změnil. S touto změnou se změnily i parametry návrhového pomalého vozidla, pro které byly vytvořeny nové grafy pro jízdu ve stoupání, klesání. Dále byly srovnány podélné sklony české normy s podélnými sklony ve vybraných zahraničních normách.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA02030548" target="_blank" >TA02030548: Update of the extraregion road design elements</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
16. odborná konference doktorského studia - Juniorstav 2014
ISBN
978-80-214-4851-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
1-7
Publisher name
Neuveden
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 30, 2014
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—