The use of laboratory determination of friction coefficient after polishing for prediction of skid resistance properties for design of new concrete roads surface with exposed aggregate
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU121189" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU121189 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití laboratorní zkoušky stanovení součinitele tření po ohlazování pro predikci protismykových vlastností při návrhu cementobetonového krytu s obnaženým kamenivem
Original language description
Příspěvek se zabývá zkušební metodou stanovení součinitele tření po ohlazení, která je popsána v normě ČSN EN 12697-49. Tato norma je sice součástí řady norem pro zkoušení asfaltových směsí, ale výsledky uvedené v článku dokazují, že je využitelná i pro cementobetonové kryty. V rámci výzkumných projektů TA 02030479 a TA01031562 byly dlouhodobě měřeny protismykové vlastnosti povrchu vozovky na vybraných úsecích s cementobetonovým krytem s různou úpravou povrchu. Z úseků byly také odebírány vývrty, na kterých se prováděla zkouška stanovení součinitele tření po ohlazení. Výsledky vývoje součinitele podélného tření Fp měřeného na vozovce byly srovnány s laboratorní predikcí protismykových vlastností – součinitelem tření po ohlazování µFAP. Byl stanoven přepočetní vztah mezi součinitelem tření Fp a součinitelem tření po ohlazení µFAP a také vztah mezi skutečným dopravním zatížením na měřených úsecích a jeho laboratorní simulací pomocí cyklů ohlazování.
Czech name
Využití laboratorní zkoušky stanovení součinitele tření po ohlazování pro predikci protismykových vlastností při návrhu cementobetonového krytu s obnaženým kamenivem
Czech description
Příspěvek se zabývá zkušební metodou stanovení součinitele tření po ohlazení, která je popsána v normě ČSN EN 12697-49. Tato norma je sice součástí řady norem pro zkoušení asfaltových směsí, ale výsledky uvedené v článku dokazují, že je využitelná i pro cementobetonové kryty. V rámci výzkumných projektů TA 02030479 a TA01031562 byly dlouhodobě měřeny protismykové vlastnosti povrchu vozovky na vybraných úsecích s cementobetonovým krytem s různou úpravou povrchu. Z úseků byly také odebírány vývrty, na kterých se prováděla zkouška stanovení součinitele tření po ohlazení. Výsledky vývoje součinitele podélného tření Fp měřeného na vozovce byly srovnány s laboratorní predikcí protismykových vlastností – součinitelem tření po ohlazování µFAP. Byl stanoven přepočetní vztah mezi součinitelem tření Fp a součinitelem tření po ohlazení µFAP a také vztah mezi skutečným dopravním zatížením na měřených úsecích a jeho laboratorní simulací pomocí cyklů ohlazování.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Betonové vozovky 2016 - sborník přednášek
ISBN
978-80-01-06374-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
221
Pages from-to
181-188
Publisher name
Výzkumný ústav maltovin Praha s.r.o.
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Sep 22, 2016
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—