Results of Short-term Experiments with Monostrands in Saddles with Small Radii
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU125713" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU125713 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výsledky krátkodobých pokusů s monostrandy v sedlech s malými poloměry
Original language description
V oblasti rekonstrukcí železobetonových objektů se setkáváme s úspěšnými aplikacemi dodatečného předpínání. Metoda náhradních kabelových kanálků je velice výhodná zejména při zesilování železobetonových mostů, kde lze dosáhnout zvýšení jejich zatížitelnosti až o 300 %. Zesilování konstrukcí pomocí dodatečného předpětí je založeno na aktivním ovlivnění vnitřních sil předpínací silou a radiálními silami vznikajícími v místech ohybů nesoudržné předpínací výztuže. Za účinky předpětí se tedy považují síly, jimiž působí lana na konstrukci v místech zakotvení a v místech opření lan o beton při změně směru dráhy – v místech sedel (deviátorů). Sedla jsou tedy jedním z klíčových konstrukčních detailů. Za účelem bližšího prozkoumání působení monostrandu v ocelových sedlech o různých poloměrech byla vytvořena metodika pokusu a zkonstruován betonový zkušební dílec, ve kterém jsou předpřipraveny otvory pro uložení snímačů a kabelové kanálky pro vedení zkoumaných lan. Zkušební dílec umožňuje změnu poloměru zakřivení a byl navržen pro analýzu monostrandů v sedlech o poloměrech 600, 1000 a 1500 mm. Cílem krátkodobých pokusů je stanovit vhodné aplikace dodatečného předpínání stávajících konstrukcí za použití předpínacích lan v HDPE chráničkách v sedlech o malých poloměrech zakřivení.
Czech name
Výsledky krátkodobých pokusů s monostrandy v sedlech s malými poloměry
Czech description
V oblasti rekonstrukcí železobetonových objektů se setkáváme s úspěšnými aplikacemi dodatečného předpínání. Metoda náhradních kabelových kanálků je velice výhodná zejména při zesilování železobetonových mostů, kde lze dosáhnout zvýšení jejich zatížitelnosti až o 300 %. Zesilování konstrukcí pomocí dodatečného předpětí je založeno na aktivním ovlivnění vnitřních sil předpínací silou a radiálními silami vznikajícími v místech ohybů nesoudržné předpínací výztuže. Za účinky předpětí se tedy považují síly, jimiž působí lana na konstrukci v místech zakotvení a v místech opření lan o beton při změně směru dráhy – v místech sedel (deviátorů). Sedla jsou tedy jedním z klíčových konstrukčních detailů. Za účelem bližšího prozkoumání působení monostrandu v ocelových sedlech o různých poloměrech byla vytvořena metodika pokusu a zkonstruován betonový zkušební dílec, ve kterém jsou předpřipraveny otvory pro uložení snímačů a kabelové kanálky pro vedení zkoumaných lan. Zkušební dílec umožňuje změnu poloměru zakřivení a byl navržen pro analýzu monostrandů v sedlech o poloměrech 600, 1000 a 1500 mm. Cílem krátkodobých pokusů je stanovit vhodné aplikace dodatečného předpínání stávajících konstrukcí za použití předpínacích lan v HDPE chráničkách v sedlech o malých poloměrech zakřivení.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
24. Betonářské dny 2017 Sborník příspěvků konference
ISBN
978-80-906759-0-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
1-7
Publisher name
Česká betonářská společnost ČSSI
Place of publication
Litomyšl
Event location
Litomyšl
Event date
Nov 22, 2017
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—