All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

New technologies of binder and base asphalt courses

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU126744" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU126744 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Nové technologie výstavby ložních a podkladních vrstev

  • Original language description

    Evropská norma 13108-1 Asfaltový beton definuje asfaltové směsi nejen empirickými požadavky (jako jsou složení směsi kameniva, typ asfaltu a jeho minimální obsah, minimální a maximální mezerovitost směsi), ale také funkčními vlastnostmi. Funkční přístup umožňuje zhotoviteli provádět směsi s větší volností a odběratel kontroluje moduly tuhosti a únavové vlastnosti, které jsou rozhodující pro životnost vozovek. V příspěvku jsou popsány směsi používané ve Švýcarsku v ložních a podkladních vrstvách vozovek označovaných jako směsi s vysokým modulem tuhosti (VMT). Směsi jsou popsány výše uvedenými empirickými vlastnostmi a také modulem tuhosti a únavovými vlastnostmi. Hlavní charakteristikou směsí je vyšší obsah tvrdého asfaltu, nízká mezerovitost a obsah až 50% běžného R-materiálu. Výsledky modulů tuhosti a únavových vlastností jsou zajímavé, protože ukazují, že použití těchto vrstev umožňuje snížit celkovou tloušťku asfaltových vrstev ve vozovkách.

  • Czech name

    Nové technologie výstavby ložních a podkladních vrstev

  • Czech description

    Evropská norma 13108-1 Asfaltový beton definuje asfaltové směsi nejen empirickými požadavky (jako jsou složení směsi kameniva, typ asfaltu a jeho minimální obsah, minimální a maximální mezerovitost směsi), ale také funkčními vlastnostmi. Funkční přístup umožňuje zhotoviteli provádět směsi s větší volností a odběratel kontroluje moduly tuhosti a únavové vlastnosti, které jsou rozhodující pro životnost vozovek. V příspěvku jsou popsány směsi používané ve Švýcarsku v ložních a podkladních vrstvách vozovek označovaných jako směsi s vysokým modulem tuhosti (VMT). Směsi jsou popsány výše uvedenými empirickými vlastnostmi a také modulem tuhosti a únavovými vlastnostmi. Hlavní charakteristikou směsí je vyšší obsah tvrdého asfaltu, nízká mezerovitost a obsah až 50% běžného R-materiálu. Výsledky modulů tuhosti a únavových vlastností jsou zajímavé, protože ukazují, že použití těchto vrstev umožňuje snížit celkovou tloušťku asfaltových vrstev ve vozovkách.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20101 - Civil engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TH01011292" target="_blank" >TH01011292: Research and application of new technologies of pavement structure construction and maintenance with lower thickness of bituminous layers</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    ASFALTOVÉ VOZOVKY 2017

  • ISBN

    978-80-906809-0-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    1-7

  • Publisher name

    PRAGOPROJEKT, a.s., K Ryšánce 1668/16, 147 54 Praha 4

  • Place of publication

    České Budějovice

  • Event location

    České Budějovice

  • Event date

    Nov 28, 2017

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article