Asphalt pavements in tunnels
Result description
Nowadays, Czech legislation does not allow to use asphalt pavements in road tunnels longer than 1000 metres. Such tunnels are exclusively surfaced with concrete pavement. Currently, a new type of asphalt mixture is being developed under a research project TA04031642 - “Asphalt in road tunnels” backed by the Czech technological agency. The new mixture is designed to provide resistance to traffic (skid resistance, roughness and durability) and does not influence fire safety at the same time. It is subjected to a series of fire properties tests, among them the test of fire performance, the spread of fire over the surface and softening of the layer, to simulate a real-life behaviour of asphalt pavements during a road tunnel fire. The aim of this article is to propose possible ways to use asphalt surfaces in Czech road tunnels, to describe the development of a new testing device for testing fire properties of asphalt mixtures and to present the results of laboratory testing of used asphalt mixtures.
Keywords
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Asfaltové vozovky v tunelech
Original language description
V současné době není v ČR legislativně umožněno používat asfaltové vozovky do silničních tunelů delších než 1000 m. V těchto tunelech jsou vozovky konstruovány výhradně s cementobetonovým krytem. V rámci výzkumného projektu technologické agentury ČR TA04031642 „Asfalty v silničních tunelech“ probíhá vývoj nového typu asfaltové směsi, která bude vykazovat vysokou odolnost proti účinkům dopravy (protismykové vlastnosti, rovnost a trvanlivost) a zároveň nebude snižovat požární bezpečnost silničních tunelů. Nová asfaltová směs je podrobována několika sériím zkoušek požárních vlastností, mezi které patří například reakce na oheň, šíření plamene po povrchu a měknutí vrstvy. Uvedené zkoušky simulují reálné chování asfaltových krytů při požáru v tunelu. Cílem příspěvku je popsat možné využití asfaltových vrstev v silničních tunelech v ČR, popsat vývoj zkušebního zařízení pro testování požárních vlastností asfaltových směsí a prezentovat výsledky zkoušek provedených na asfaltových směsích.
Czech name
Asfaltové vozovky v tunelech
Czech description
V současné době není v ČR legislativně umožněno používat asfaltové vozovky do silničních tunelů delších než 1000 m. V těchto tunelech jsou vozovky konstruovány výhradně s cementobetonovým krytem. V rámci výzkumného projektu technologické agentury ČR TA04031642 „Asfalty v silničních tunelech“ probíhá vývoj nového typu asfaltové směsi, která bude vykazovat vysokou odolnost proti účinkům dopravy (protismykové vlastnosti, rovnost a trvanlivost) a zároveň nebude snižovat požární bezpečnost silničních tunelů. Nová asfaltová směs je podrobována několika sériím zkoušek požárních vlastností, mezi které patří například reakce na oheň, šíření plamene po povrchu a měknutí vrstvy. Uvedené zkoušky simulují reálné chování asfaltových krytů při požáru v tunelu. Cílem příspěvku je popsat možné využití asfaltových vrstev v silničních tunelech v ČR, popsat vývoj zkušebního zařízení pro testování požárních vlastností asfaltových směsí a prezentovat výsledky zkoušek provedených na asfaltových směsích.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
ASFALTOVÉ VOZOVKY 2017
ISBN
978-80-906809-0-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
1-11
Publisher name
PRAGOPROJEKT, a.s., K Ryšánce 1668/16, 147 54 Praha 4
Place of publication
České Budějovice
Event location
České Budějovice
Event date
Nov 28, 2017
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—
Basic information
Result type
D - Article in proceedings
OECD FORD
Civil engineering
Year of implementation
2017