All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Project S-CODE: New Concepts of Railway S&Cs

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F19%3APU134927" target="_blank" >RIV/00216305:26110/19:PU134927 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    PROJEKT S-CODE: NOVÉ KONCEPTY VÝHYBEK

  • Original language description

    V průběhu řešení projektu S-CODE (Switch and Crossing Optimal Design and Evaluation) bylo vytvořeno vícero konceptů výhybek nové generace, které jsou dále rozvíjeny. Pro bližší seznámení byly pro tento příspěvek vybrány dva z nich, které jsou detailněji řešeny ve společnosti DT - Výhybkárna a strojírna, a.s. a na VUT v Brně. Jedná se zejména o koncept výhybky „Single Slender Switch” a „Vehicle Based Switch”. Původní myšlenka konceptu „Single Slender Switch” se vyznačovala použitím pouze jednoho pohyblivého dílu („jazyka“) jdoucího přes celou výhybku, který plní i funkci pohyblivé srdcovky. Motivací je snížení počtu pohyblivých dílů a zjednodušení výměny dílu při údržbě. Koncept ale vyžaduje komplexnější systém přestavování a rovněž řešení celé řady dalších technických problémů, které se výměnové části nepodařilo překonat. Nicméně návrh srdcovkové části tohoto konceptu byl použit pro další rozpracování. Druhý koncept „Vehicle Based Switch” řeší možnost výroby celé výhybky jako kompletně pevné bez jakýchkoliv pohyblivých dílů, přitom přestavné zařízení je přeneseno na vozidlo. Tento koncept se vyznačuje díky pevné výhybce velmi nízkými nároky na údržbu v trati. V tomto případě jsou uvažovány dvě varianty provedení – buď může být použitý stávající koncept kola s okolkem a kolejnice, u kterého je očekáváno jistá možnost přechodné fáze, nebo zcela nový železniční systém se změnou paradigmatu železničního systému, kdy je zaměněn profil kola a kolejnice, čímž lze ve výhybce eliminovat veškerá místa přerušené pojížděné plochy kolejnic, což povede ke snížení dynamického namáhání.

  • Czech name

    PROJEKT S-CODE: NOVÉ KONCEPTY VÝHYBEK

  • Czech description

    V průběhu řešení projektu S-CODE (Switch and Crossing Optimal Design and Evaluation) bylo vytvořeno vícero konceptů výhybek nové generace, které jsou dále rozvíjeny. Pro bližší seznámení byly pro tento příspěvek vybrány dva z nich, které jsou detailněji řešeny ve společnosti DT - Výhybkárna a strojírna, a.s. a na VUT v Brně. Jedná se zejména o koncept výhybky „Single Slender Switch” a „Vehicle Based Switch”. Původní myšlenka konceptu „Single Slender Switch” se vyznačovala použitím pouze jednoho pohyblivého dílu („jazyka“) jdoucího přes celou výhybku, který plní i funkci pohyblivé srdcovky. Motivací je snížení počtu pohyblivých dílů a zjednodušení výměny dílu při údržbě. Koncept ale vyžaduje komplexnější systém přestavování a rovněž řešení celé řady dalších technických problémů, které se výměnové části nepodařilo překonat. Nicméně návrh srdcovkové části tohoto konceptu byl použit pro další rozpracování. Druhý koncept „Vehicle Based Switch” řeší možnost výroby celé výhybky jako kompletně pevné bez jakýchkoliv pohyblivých dílů, přitom přestavné zařízení je přeneseno na vozidlo. Tento koncept se vyznačuje díky pevné výhybce velmi nízkými nároky na údržbu v trati. V tomto případě jsou uvažovány dvě varianty provedení – buď může být použitý stávající koncept kola s okolkem a kolejnice, u kterého je očekáváno jistá možnost přechodné fáze, nebo zcela nový železniční systém se změnou paradigmatu železničního systému, kdy je zaměněn profil kola a kolejnice, čímž lze ve výhybce eliminovat veškerá místa přerušené pojížděné plochy kolejnic, což povede ke snížení dynamického namáhání.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Súčasné problémy v kolajových vozidlách - PRORAIL 2019. Diel II.

  • ISBN

    978-80-89276-59-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    155-162

  • Publisher name

    VTS pri Žilinskej univerzite v Žiline

  • Place of publication

    Žilina, Slovenská republika

  • Event location

    Žilina, Slovenská Republika

  • Event date

    Sep 17, 2019

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article

    000533910900017