Project S-CODE: New Concepts of Railway S&Cs
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F19%3APU134927" target="_blank" >RIV/00216305:26110/19:PU134927 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
PROJEKT S-CODE: NOVÉ KONCEPTY VÝHYBEK
Original language description
V průběhu řešení projektu S-CODE (Switch and Crossing Optimal Design and Evaluation) bylo vytvořeno vícero konceptů výhybek nové generace, které jsou dále rozvíjeny. Pro bližší seznámení byly pro tento příspěvek vybrány dva z nich, které jsou detailněji řešeny ve společnosti DT - Výhybkárna a strojírna, a.s. a na VUT v Brně. Jedná se zejména o koncept výhybky „Single Slender Switch” a „Vehicle Based Switch”. Původní myšlenka konceptu „Single Slender Switch” se vyznačovala použitím pouze jednoho pohyblivého dílu („jazyka“) jdoucího přes celou výhybku, který plní i funkci pohyblivé srdcovky. Motivací je snížení počtu pohyblivých dílů a zjednodušení výměny dílu při údržbě. Koncept ale vyžaduje komplexnější systém přestavování a rovněž řešení celé řady dalších technických problémů, které se výměnové části nepodařilo překonat. Nicméně návrh srdcovkové části tohoto konceptu byl použit pro další rozpracování. Druhý koncept „Vehicle Based Switch” řeší možnost výroby celé výhybky jako kompletně pevné bez jakýchkoliv pohyblivých dílů, přitom přestavné zařízení je přeneseno na vozidlo. Tento koncept se vyznačuje díky pevné výhybce velmi nízkými nároky na údržbu v trati. V tomto případě jsou uvažovány dvě varianty provedení – buď může být použitý stávající koncept kola s okolkem a kolejnice, u kterého je očekáváno jistá možnost přechodné fáze, nebo zcela nový železniční systém se změnou paradigmatu železničního systému, kdy je zaměněn profil kola a kolejnice, čímž lze ve výhybce eliminovat veškerá místa přerušené pojížděné plochy kolejnic, což povede ke snížení dynamického namáhání.
Czech name
PROJEKT S-CODE: NOVÉ KONCEPTY VÝHYBEK
Czech description
V průběhu řešení projektu S-CODE (Switch and Crossing Optimal Design and Evaluation) bylo vytvořeno vícero konceptů výhybek nové generace, které jsou dále rozvíjeny. Pro bližší seznámení byly pro tento příspěvek vybrány dva z nich, které jsou detailněji řešeny ve společnosti DT - Výhybkárna a strojírna, a.s. a na VUT v Brně. Jedná se zejména o koncept výhybky „Single Slender Switch” a „Vehicle Based Switch”. Původní myšlenka konceptu „Single Slender Switch” se vyznačovala použitím pouze jednoho pohyblivého dílu („jazyka“) jdoucího přes celou výhybku, který plní i funkci pohyblivé srdcovky. Motivací je snížení počtu pohyblivých dílů a zjednodušení výměny dílu při údržbě. Koncept ale vyžaduje komplexnější systém přestavování a rovněž řešení celé řady dalších technických problémů, které se výměnové části nepodařilo překonat. Nicméně návrh srdcovkové části tohoto konceptu byl použit pro další rozpracování. Druhý koncept „Vehicle Based Switch” řeší možnost výroby celé výhybky jako kompletně pevné bez jakýchkoliv pohyblivých dílů, přitom přestavné zařízení je přeneseno na vozidlo. Tento koncept se vyznačuje díky pevné výhybce velmi nízkými nároky na údržbu v trati. V tomto případě jsou uvažovány dvě varianty provedení – buď může být použitý stávající koncept kola s okolkem a kolejnice, u kterého je očekáváno jistá možnost přechodné fáze, nebo zcela nový železniční systém se změnou paradigmatu železničního systému, kdy je zaměněn profil kola a kolejnice, čímž lze ve výhybce eliminovat veškerá místa přerušené pojížděné plochy kolejnic, což povede ke snížení dynamického namáhání.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Súčasné problémy v kolajových vozidlách - PRORAIL 2019. Diel II.
ISBN
978-80-89276-59-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
155-162
Publisher name
VTS pri Žilinskej univerzite v Žiline
Place of publication
Žilina, Slovenská republika
Event location
Žilina, Slovenská Republika
Event date
Sep 17, 2019
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
000533910900017