Evaluation of inserting reinforcing grids into the construction of asphalt pavements
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F20%3APU134981" target="_blank" >RIV/00216305:26110/20:PU134981 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hodnocení vlivu vložení výztužných mříží do konstrukce asfaltových vozovek
Original language description
Práce se zabývá vlivem syntetických výztužných systémů na zkvalitnění užitných vlastností asfaltové vozovky. Z metodologického hlediska je snahou optimalizovat dostupné zkušební metody pro kvantifikaci příspěvku výztužných prvků na vlastnosti asfaltového souvrství tak, aby bylo možno rozhodnout, jaká varianta výztužné mříže vložené do hutněného asfaltového souvrství je z hlediska celkového přínosu nejpříznivější. Vhodnou metodou pro tento účel je test na zkušebních trámcích v konfiguraci dynamického čtyřbodového ohybu. Následné využití zkoušky se týká posouzení vlivu výztužného sklovláknitého prvku nejen z hlediska vhodnosti druhu a topologie sítě, ale i její polohy v asfaltovém souvrství a vlivu vlastností použitých asfaltových směsí. Důležitou součástí výztužných technologií jsou poznatky o ukotvení vnášených syntetických výztuh na rozhraní mezi dvěma hutněnými asfaltovými vrstvami, které jsou posuzovány smykovou zkouškou. Práce ukazuje, jak se jednotlivé vlivy projevují na konečném účinku výztužných prvků posuzovaných především z pohledu tvorby a propagace trhlin manifestovaných poklesem tuhosti systému.
Czech name
Hodnocení vlivu vložení výztužných mříží do konstrukce asfaltových vozovek
Czech description
Práce se zabývá vlivem syntetických výztužných systémů na zkvalitnění užitných vlastností asfaltové vozovky. Z metodologického hlediska je snahou optimalizovat dostupné zkušební metody pro kvantifikaci příspěvku výztužných prvků na vlastnosti asfaltového souvrství tak, aby bylo možno rozhodnout, jaká varianta výztužné mříže vložené do hutněného asfaltového souvrství je z hlediska celkového přínosu nejpříznivější. Vhodnou metodou pro tento účel je test na zkušebních trámcích v konfiguraci dynamického čtyřbodového ohybu. Následné využití zkoušky se týká posouzení vlivu výztužného sklovláknitého prvku nejen z hlediska vhodnosti druhu a topologie sítě, ale i její polohy v asfaltovém souvrství a vlivu vlastností použitých asfaltových směsí. Důležitou součástí výztužných technologií jsou poznatky o ukotvení vnášených syntetických výztuh na rozhraní mezi dvěma hutněnými asfaltovými vrstvami, které jsou posuzovány smykovou zkouškou. Práce ukazuje, jak se jednotlivé vlivy projevují na konečném účinku výztužných prvků posuzovaných především z pohledu tvorby a propagace trhlin manifestovaných poklesem tuhosti systému.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Juniorstav 2020
ISBN
978-80-86433-73-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
182-188
Publisher name
Vysoké Učení Technické v Brně, Fakulta stavební
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 23, 2020
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—