Experimental measurement of anchorage length of prestressing reinforcement in bridge prefabricated girder I-73
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F20%3APU138068" target="_blank" >RIV/00216305:26110/20:PU138068 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Experimentální měření kotevní délky předpínací výztuže mostního prefabrikovaného nosníku I-73
Original language description
V příspěvku je stručně popsána metodika, realizace a dosažené výsledky unikátních experimentů, které byly provedeny na původním mostním prefabrikovaném nosníku I-73, který tvořil nosnou konstrukci mostu od roku 1979. Hlavním cílem provedených pokusů bylo kvalifikovaně zodpovědět frekventovanou otázku, která doposud nebyla řešena, a sice „Jaká je skutečná kotevní délka překorodované plně zainjektované předpínací výztuže a do jaké míry lze ve statických výpočtech uvažovat spolehlivé zakotvení takto porušené předpínací výztuže při definovaném zainjektování kabelu?“. Za účelem vědeckého zkoumání byl během demolice mostu u Pasohlávek získán původní mostní prefabrikovaný nosník I-73, jehož předpínací výztuž byla tvořena z hladkých patentovaných drátů Pz ϕ 4,5 mm. Na vybraných částech nosníku byly dle metodiky pokusu zhotoveny po délce předpínací výztuže pozorovací sondážní otvory až k předpínacím drátům, u kterých byly následně instalovány přístroje pro snímání obrazu. Následně došlo k řízenému porušení pat
Czech name
Experimentální měření kotevní délky předpínací výztuže mostního prefabrikovaného nosníku I-73
Czech description
V příspěvku je stručně popsána metodika, realizace a dosažené výsledky unikátních experimentů, které byly provedeny na původním mostním prefabrikovaném nosníku I-73, který tvořil nosnou konstrukci mostu od roku 1979. Hlavním cílem provedených pokusů bylo kvalifikovaně zodpovědět frekventovanou otázku, která doposud nebyla řešena, a sice „Jaká je skutečná kotevní délka překorodované plně zainjektované předpínací výztuže a do jaké míry lze ve statických výpočtech uvažovat spolehlivé zakotvení takto porušené předpínací výztuže při definovaném zainjektování kabelu?“. Za účelem vědeckého zkoumání byl během demolice mostu u Pasohlávek získán původní mostní prefabrikovaný nosník I-73, jehož předpínací výztuž byla tvořena z hladkých patentovaných drátů Pz ϕ 4,5 mm. Na vybraných částech nosníku byly dle metodiky pokusu zhotoveny po délce předpínací výztuže pozorovací sondážní otvory až k předpínacím drátům, u kterých byly následně instalovány přístroje pro snímání obrazu. Následně došlo k řízenému porušení pat
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CK01000042" target="_blank" >CK01000042: Specification of residual load-capacity of prestressed bridges</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů