Use of FRP reinforcement for frame joints
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F20%3APU138223" target="_blank" >RIV/00216305:26110/20:PU138223 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití FRP výztuží pro rámové styčníky
Original language description
Oblasti diskontinuit v betonových konstrukcích mohou obecně představovat kritickou oblast, jejíž únosnost a chování může být rozhodující pro celou konstrukci. Představený experimentální výzkum se proto zaměřuje na ověření chování subtilních rámových rohů/styčníků vyztužených kompozitní výztuží na bázi skleněných vláken (GFRP). U mnoha druhů železobetonových konstrukcí musí být zajištěn přenos vnitřních sil mezi navazujícími částmi konstrukce, např. pomocí styčníku. Z bezpečnostního hlediska je důležité, aby takové konstrukce, kromě potřebné únosnosti, vykazovaly také dostatečné duktilní chování, aby lokální porušení nevedlo k úplnému selhání konstrukce. V ideálním případě by měl styčník odolat ohybovému momentu (případně kombinaci dalších vnitřních sil), který je alespoň tak velký jako moment únosnosti navazujících prvků, které jsou ve styčníku propojeny, a zajišťovat duktilní chování v mezním stavu. Hlavním cílem je porovnání chování této části konstrukce při vyztužení kompozitní a klasickou betonář
Czech name
Využití FRP výztuží pro rámové styčníky
Czech description
Oblasti diskontinuit v betonových konstrukcích mohou obecně představovat kritickou oblast, jejíž únosnost a chování může být rozhodující pro celou konstrukci. Představený experimentální výzkum se proto zaměřuje na ověření chování subtilních rámových rohů/styčníků vyztužených kompozitní výztuží na bázi skleněných vláken (GFRP). U mnoha druhů železobetonových konstrukcí musí být zajištěn přenos vnitřních sil mezi navazujícími částmi konstrukce, např. pomocí styčníku. Z bezpečnostního hlediska je důležité, aby takové konstrukce, kromě potřebné únosnosti, vykazovaly také dostatečné duktilní chování, aby lokální porušení nevedlo k úplnému selhání konstrukce. V ideálním případě by měl styčník odolat ohybovému momentu (případně kombinaci dalších vnitřních sil), který je alespoň tak velký jako moment únosnosti navazujících prvků, které jsou ve styčníku propojeny, a zajišťovat duktilní chování v mezním stavu. Hlavním cílem je porovnání chování této části konstrukce při vyztužení kompozitní a klasickou betonář
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů