Road edge repair and narrow road widening technology using reinforced asphalt layers with high-strength composite grids
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F23%3APR38790" target="_blank" >RIV/00216305:26110/23:PR38790 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Technologie způsobů oprav neúnosných krajnic a rozšíření vozovek s využitím vysokopevnostních kompozitních materiálů
Original language description
Technologie umožňuje provádět opravy vozovek porušených trhlinami, vozovek s poklesnutými či porušenými okraji a také opravy rozšířením úzkých vozovek za pomocí použití výztužných sklovláknitých mříží.
Czech name
Technologie způsobů oprav neúnosných krajnic a rozšíření vozovek s využitím vysokopevnostních kompozitních materiálů
Czech description
Technologie umožňuje provádět opravy vozovek porušených trhlinami, vozovek s poklesnutými či porušenými okraji a také opravy rozšířením úzkých vozovek za pomocí použití výztužných sklovláknitých mříží.
Classification
Type
Z<sub>tech</sub> - Verified technology
CEP classification
—
OECD FORD branch
20100 - Civil engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CK01000033" target="_blank" >CK01000033: Extend the life-time of regional and local road structures through innovative asphalt layers using high-strength composite materials</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Technologie vyztužení okrajů voz
Numerical identification
—
Technical parameters
Technologie způsobů oprav neúnosných okrajů vozovek a rozšíření vozovek s využitím vysokopevnostních kompozitních materiálů byla v rámci projektu postupně vyvíjena, testována a optimalizována na zkušebních úsecích. Použití technologie bylo finálně ověřeno na zkušebním úseku Kunčina v Pardubickém kraji, kde byla použita samoadhezní kompozitní mříž pro vyztužení neúnosných a původně poklesnutých okrajů vozovky. Součástí technologie je specifikace výztužných materiálů (tahová pevnost výztuží), specifikace spojovacího postřiku (druh asfaltové emulze), příčné řezy s příklady použití výztužných mříží na okraji vozovek, technologický postup provádění prací, včetně instalace výztužných prvků a popis testu přilnavosti mříže k povrchu vozovky. Nedílnou součástí je také ověření technologie v laboratorních podmínkách pomocí funknčích zkoušek: smykové zkoušky asfaltových souvrství na vyvinutém zkušebním zařízení a modifikované zkoušky odolnosti asfaltového souvrsví vůči únavě. Smyková zkouška byla navržena tak, aby modelovala účinky zatížení vozidel na okraji vozovky. Na základě výsledků laboratorních zkoušek byl prokázán přínos použití výztužných mříží.
Economical parameters
Technologie umožní opravit neúnosné vozovky zejména porušené nebo poklesnuté okraje vozovek zesílením vyztuženými asfaltovými vrstvami a umožní i rozšíření vozovek. Dosáhne se snížení spotřeby klasických materiálů a urychlení oprav vozovek bez úplného uzavření silničního provozu. Umožní se tak rychlé opravy většího množství vozovek bez úplného narušení stávajících systémů silniční dopravy. Jedná se o nehmotný veřejně přístupný výstup pro použití správci silnic, projektanty a zhotoviteli dopravních staveb.
Application category by cost
—
Owner IČO
00216305
Owner name
Vysoké učení technické v Brně
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
O - Doposud nevyužívaný výsledek
Licence fee requirement
N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
Web page
—