All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Reconstruction of the arch bridge over the Radbuza River in Holýšov

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F24%3APU151440" target="_blank" >RIV/00216305:26110/24:PU151440 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Rekonstrukce obloukového mostu přes řeku Radbuzu v Holýšově

  • Original language description

    Článek popisuje rekonstrukci silničního obloukového mostu ev. č. 0264-2 přes řeku Radbuzu v Holýšově u Plzně. Stávající most byl postaven v roce 1933. Tento historický most byl tvořen obloukem s rozpětím 35,0 m a čelními stěnami, mezi kterými byl proveden zásyp ze těrkového materiálu s vozovkou ve vrchním souvrství. V průběhu let docházelo k zatékání do těchto vnitřních prostor, uvnitř mostu tak vznikaly nekontrolovatelné oblasti promáčení, které způsobovaly navazující poruchy nosné konstrukce. Stěžejní částí rekonstrukce byla diagnostika mostu, která potvrdila materiálovou vhodnost a funkčnost hlavního nosného oblouku, i když se sníženými materiálovými charakteristikami. Možnost využít stávající oblouk značně usnadnila způsob rekonstrukce a uspořila investorovi nemalé finanční prostředky.

  • Czech name

    Rekonstrukce obloukového mostu přes řeku Radbuzu v Holýšově

  • Czech description

    Článek popisuje rekonstrukci silničního obloukového mostu ev. č. 0264-2 přes řeku Radbuzu v Holýšově u Plzně. Stávající most byl postaven v roce 1933. Tento historický most byl tvořen obloukem s rozpětím 35,0 m a čelními stěnami, mezi kterými byl proveden zásyp ze těrkového materiálu s vozovkou ve vrchním souvrství. V průběhu let docházelo k zatékání do těchto vnitřních prostor, uvnitř mostu tak vznikaly nekontrolovatelné oblasti promáčení, které způsobovaly navazující poruchy nosné konstrukce. Stěžejní částí rekonstrukce byla diagnostika mostu, která potvrdila materiálovou vhodnost a funkčnost hlavního nosného oblouku, i když se sníženými materiálovými charakteristikami. Možnost využít stávající oblouk značně usnadnila způsob rekonstrukce a uspořila investorovi nemalé finanční prostředky.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/CK01000042" target="_blank" >CK01000042: Specification of residual load-capacity of prestressed bridges</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů