Reconstruction of the arch bridge over the Radbuza River in Holýšov
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F24%3APU151440" target="_blank" >RIV/00216305:26110/24:PU151440 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rekonstrukce obloukového mostu přes řeku Radbuzu v Holýšově
Original language description
Článek popisuje rekonstrukci silničního obloukového mostu ev. č. 0264-2 přes řeku Radbuzu v Holýšově u Plzně. Stávající most byl postaven v roce 1933. Tento historický most byl tvořen obloukem s rozpětím 35,0 m a čelními stěnami, mezi kterými byl proveden zásyp ze těrkového materiálu s vozovkou ve vrchním souvrství. V průběhu let docházelo k zatékání do těchto vnitřních prostor, uvnitř mostu tak vznikaly nekontrolovatelné oblasti promáčení, které způsobovaly navazující poruchy nosné konstrukce. Stěžejní částí rekonstrukce byla diagnostika mostu, která potvrdila materiálovou vhodnost a funkčnost hlavního nosného oblouku, i když se sníženými materiálovými charakteristikami. Možnost využít stávající oblouk značně usnadnila způsob rekonstrukce a uspořila investorovi nemalé finanční prostředky.
Czech name
Rekonstrukce obloukového mostu přes řeku Radbuzu v Holýšově
Czech description
Článek popisuje rekonstrukci silničního obloukového mostu ev. č. 0264-2 přes řeku Radbuzu v Holýšově u Plzně. Stávající most byl postaven v roce 1933. Tento historický most byl tvořen obloukem s rozpětím 35,0 m a čelními stěnami, mezi kterými byl proveden zásyp ze těrkového materiálu s vozovkou ve vrchním souvrství. V průběhu let docházelo k zatékání do těchto vnitřních prostor, uvnitř mostu tak vznikaly nekontrolovatelné oblasti promáčení, které způsobovaly navazující poruchy nosné konstrukce. Stěžejní částí rekonstrukce byla diagnostika mostu, která potvrdila materiálovou vhodnost a funkčnost hlavního nosného oblouku, i když se sníženými materiálovými charakteristikami. Možnost využít stávající oblouk značně usnadnila způsob rekonstrukce a uspořila investorovi nemalé finanční prostředky.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CK01000042" target="_blank" >CK01000042: Specification of residual load-capacity of prestressed bridges</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů