All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Eulerian-Lagrangian computational model for traffic induced flow field and turbulence inside a vehicle tunnel, Inženýrská mechanika

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F00%3APU55644" target="_blank" >RIV/00216305:26210/00:PU55644 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Eulerian-Lagrangian computational model for traffic induced flow field and turbulence inside a vehicle tunnel, Inženýrská mechanika

  • Original language description

    V příspěvku je prezentován Eulerův-Lagrangeův výpočtový model turbulentního proudění v dopravním tunelu zahrnující proudění a turbulenci indukovanou pohybem automobilů. Výpočet spojité fáze (vzduchu), založeny na Eulerově přístupu, byl prováděn pomocí CFD programu STAR_CD. Řešení "diskrétní fáze" (automobilů) vychází z modifikace Lagrangeova přístupu pro dvou fázové proudění. Turbulence indukovaná pohybem automobilů je do řešení zahrnuta přes dodatečné zdroje do rovnice pro kinetickou energii turbulencee. V příspěvku jsou uvedeny výsledky ukazující závislost průtoku vzduchu tunelem na hustotě provozu, rychlosti automobilů a délce tunelu.

  • Czech name

    Eulerův-Lagrangeův výpočtový model pro predikci proudového pole a turbulence indukované pohybujícími se automobily v dopravním tunelu

  • Czech description

    An Eulerian-Lagrangian approach to moving vehicles is presented that takes into account the traffic induced flow rate and turbulence. The approach is based on CFD calculations using Eulerian approach to the continuous phase and Lagrangian approach to the"discrete phase" of moving objects - cars. As an example a road tunnel is taken into consideration and influence of different traffic rates and speed of cars is predicted. As a result, flow rate entrained throughout the tunnel is established. Three diffferent formulas for extra sources to the kinetic energy of turbulence are tested for the traffic induced turbulence showing a non-negligible effect on the total flow rate inside the tunnel.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    DI - Pollution and air control

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2000

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Inženýrská mechanika - Engineering Mechanics

  • ISSN

    1210-2717

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2000

  • Issue of the periodical within the volume

    7

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    71-78

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database