All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Static analysis of VUT100 Aircraft Main and Nose-wheel Landing Gear

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F03%3APU42038" target="_blank" >RIV/00216305:26210/03:PU42038 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Static analysis of VUT100 Aircraft Main and Nose-wheel Landing Gear

  • Original language description

    The paper provides description of FEM stress analysis of landing gears for new aircraft VUT100. In all loading cases, there is considered material and geometric non-linearity, contacts and friction between some parts of landing gear. The certification processes require the structural testing of all parts. It means that each modification should be verified by a test. The FAR 23 and JAR 23 regulations provide the possibility to certify the aircraft components, landing gear inclusive, without verificationnby structural test under condition that the employed analysis was proved reliable in the past for very similar component.

  • Czech name

    Statický výpočet nohy hlavního a příďového podvozku letounu VUT100

  • Czech description

    Certifikační postupy letounů vyžadují pevnostní zkoušky konstrukce letadel a všech jeho hlavních částí. Stejně tak i významnější modifikace musí být ověřovány zkouškou. Předpisy letové způsobilosti FAR i JAR dávají jistou možnost uznat pro certifikaci výsledky pevnostní analýzy pokud zahrnuje všechny aspekty chování konstrukce a pokud je dostatečně ověřena pevnostní zkouškou na podobných konstrukcích. Podstatou výzkumu bylo srovnání výsledků pevnostní analýzy MKP s naměřenými hodnotami ze zkoušek podvozků letounu VUT100. V obou případech byla ve výpočtech uplatněna geometrická a materiálová nelinearita a kontaktní vazby jednotlivých částí podvozku.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/LN00B051" target="_blank" >LN00B051: Aerospace research centre (ARC)</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2003

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Letecký zpravodaj

  • ISSN

    1211-877X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2003

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    3

  • Pages from-to

    9-11

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database