Multi-Body Analysis of Diesel Engine Dynamics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F04%3APU48438" target="_blank" >RIV/00216305:26210/04:PU48438 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Multi-Body Analysis of Diesel Engine Dynamics
Original language description
Vývoj nových pohonných jednotek vyžaduje použití soudobých výpočtových modelů již v prvních fázích návrhu. Metoda konečných prvků (FEM) se osvědčuje pro dynamické výpočty velkých mechanických struktur ve frekvenční i časové doméně, adekvátní modelování interakce substruktur spalovacích motorů je však zpravidla obtížné. Vhodnějším prostředkem pro simulaci složitých soustav těles jsou multi-body systémy (MBS), do nichž je však potřeba modely FEM konvertovat a tím řádově snížit počet stupňů volnosti. Speciiální přístup vyžaduje rovněž modelování hydrodynamických kluzných ložisek. Virtuální motor, jehož centrální modul řeší interakci klikového mechanismu a bloku motoru, je vyvíjen na bázi prostředí ANSYS a ADAMS. Pro verifikaci výpočtových modelů je aplikována laserová měřící technika. Všechny výpočty simulace a měření jsou provedena na vznětovém vidlicovém osmiválcovém motoru a na vznětovém řadovém šestiválcovém motoru.
Czech name
Analýza dynamiky vznětivých motorů pomocí Multi-Body systému
Czech description
Vývoj nových pohonných jednotek vyžaduje použití soudobých výpočtových modelů již v prvních fázích návrhu. Metoda konečných prvků (FEM) se osvědčuje pro dynamické výpočty velkých mechanických struktur ve frekvenční i časové doméně, adekvátní modelování interakce substruktur spalovacích motorů je však zpravidla obtížné. Vhodnějším prostředkem pro simulaci složitých soustav těles jsou multi-body systémy (MBS), do nichž je však potřeba modely FEM konvertovat a tím řádově snížit počet stupňů volnosti. Speciiální přístup vyžaduje rovněž modelování hydrodynamických kluzných ložisek. Virtuální motor, jehož centrální modul řeší interakci klikového mechanismu a bloku motoru, je vyvíjen na bázi prostředí ANSYS a ADAMS. Pro verifikaci výpočtových modelů je aplikována laserová měřící technika. Všechny výpočty simulace a měření jsou provedena na vznětovém vidlicovém osmiválcovém motoru a na vznětovém řadovém šestiválcovém motoru.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JR - Other machinery industry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA101%2F01%2F0027" target="_blank" >GA101/01/0027: Complex three-dimensional calculation models of a crank mechanism</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
XXXV. mezinárodní konference kateder a pracovišť spalovacích motorů českých a slovenských vysokých škol
ISBN
80-7157-776-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
90-95
Publisher name
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Sep 8, 2004
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—