PM Dispersion Around a Heavily Trafficked Street Canyon and Neighbouring Streets - Computational Modeling and Comparison With Measurements
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F05%3APU55026" target="_blank" >RIV/00216305:26210/05:PU55026 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
PM Dispersion Around a Heavily Trafficked Street Canyon and Neighbouring Streets - Computational Modeling and Comparison With Measurements
Original language description
In this paper authors compare different ways of PM dispersion modeling in urban areas. The study is focused on dispersion of particulate matter originating from traffic. CFD code StarCD has been used as appropriate tool that is capable of correct velocity field prediction at small-scale numerical models. Different options of CFD technique and different approaches were tested. The numerical predictions were compared with measurement carried out in a heavily built up urban area. The computational model reepresents part of the area in the center of the city of Brno. The solution domain involves an area of approximately 0.5 x 0.5 km and includes one long street canyon, Kotlarska street, together with four streets that cross the main street canyon. Boundarycondition for wind speed assumes specified wind speed in the horizontal layer where it was measured. Sidewalls of the solution domain are prescribed with pressure boundary conditions. The top of the domain uses condition of a slip wall. A
Czech name
Disperze prachových částic v blízkosti uličního kaňonu silně zatíženého pozemní dopravou - počítačové modelování a porovnání s měřením
Czech description
V tomto příspěvku autoři porovnávají dva přístupy modelování transportu prachových částic v městských oblastich. Studie je zaměřena na částice pocházející z dopravy. Jako vhodný modelivý prastředek byl využit StarCD, schpný korektního řešení rychlostníchpolí v modelech malých rozměrů. Testována bya různá nastavení a přiblížení jejichž výsledky byly porovnány s měřením provedeným uvnitř městské zástavby. Jako vhodná modelová oblast byla vybrána lokalita ve vnitřní části města Brna a půdorysným tvarem 0,,5x0,5 km. Vítr byl zadán pomocí rychlostní hladiny nad střechami budov. Bočním stěnám numerického modelu byla přiřazena tlaková okrajová podmínka. Horní omezující plocha modelu byla popsána jako stěna bez tření. RNG model turbulence byl použit pro všechny realizované výpočty. Uvažovány byly částice kulového tvaru s hustotou 300 kg/m3. Modelovány byly částice PM10, jejichž hmotnostní koncentrace byly měřeny v přízemní vrstvě řešené oblasti.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
DG - Atmospheric sciences, meteorology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1P04OC633.001" target="_blank" >1P04OC633.001: Particulate Matter in urban air: transport and deposition in urban area</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
14th Symposium Transport and Air Pollution
ISBN
3-902465-16-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
309-317
Publisher name
Verlag TU Graz
Place of publication
Garmisch-Partenkitchen
Event location
Garmisch-Partenkitchen
Event date
Jun 1, 2004
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—