Small scale PM Dispersion Modeling in the Inner Part of an Urban Area
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F05%3APU55028" target="_blank" >RIV/00216305:26210/05:PU55028 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/44994575:_____/05:#0000410 RIV/44994575:_____/05:#0000111 RIV/00216305:26110/05:#0000040 RIV/00216305:26210/05:#0000005
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Small scale PM Dispersion Modeling in the Inner Part of an Urban Area
Original language description
In this paper authors present different ways of PM dispersion modeling in an urban area. The CFD code StarCD was used as an appropriate numerical tool. The study focuses on dispersion of particulate matter originating from traffic in the studied street canyon. A method developed for traffic-induced flow (Jicha at al., 2000) was applied for a correct inclusion of the traffic influence. Obtained results show a significant influence of traffic dynamic on the final PM concentration field. Two approaches ofPM dispersion were tested and compared. Eulerian Lagrangian approach seems to be more realistic and enables a more accurate description of the interaction between the continuous phase and particles. Passive scalar approach uses more simplifications but calculations are faster in comparison with Eulerian Lagrangian approach. Inverse modeling was used to determine local PM background concentrations. The local background PM concentrations represent approximately 50% of the total day PM10 co
Czech name
Modelování disperze PM v vnitřních částech městské zástvby pomocí modelů malých rozměrů
Czech description
V tomto příspěvku autoři představují různé způsoby modelování PM transportu vměstských oblastech. Jako modelový nástroj byloa užita technika CFD. Studie je zaměřena na modelování disperze částic v uličním kaňonu se zahrnutím originální metody zadání vlivu pohybujících se automobilů (Jích a kol. 2000). Dosažené výsledky prokazují značný význam pohybu automobilů na šíření částic z místa jejich zdrojů. Dva různé přístupy popisu pohybu částic byly testovány a následně vzájemně porovnány. První Eulerův-Lagraangeův přístup umožňuje detailnější popis interakce mezi částicí a kapalinou a dále umožňuje delailnější zadání parametrů částic. Druhým použitým přístupem je metoda pasivního skaláru, která je mnohem rychlejší ve výpočtu, ale zahrnuje více zjednoduení než předchozí prřístup. Výsledky ukázaly, že lokální pozadí tvoří cca 50% denního zatížení řešené oblasti a 80% nočního zatížení. Vliv velkých dopravních křižovatek byl testován a prokázán v uličních kaňonech bez mezer mezi budovami. přípa
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
DG - Atmospheric sciences, meteorology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1F54H%2F098%2F520" target="_blank" >1F54H/098/520: The dustiness from traffic and its impacts of airborne immission loading with suspended particles.</a><br>
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
10th International Conference on Harmonisation within Atmospheric Dispersion Modeling for Regulatory Purposes - conference proceeding
ISBN
960-233-166-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
437-441
Publisher name
NA
Place of publication
Řecko
Event location
Kréta
Event date
Oct 17, 2005
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—