Residual stress and stability of brake resistors of locomotives
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F05%3APU56048" target="_blank" >RIV/00216305:26210/05:PU56048 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv zbytkových napětí od lisování na deformační stabilitu lamel brzdných odporníků trakčních vozidel
Original language description
Brzdové odporníky jsou umístěny na trakčních vozidlech (lokomotivy, tramvaje, vozidla metra), u nichž slouží k přeměně kinetické energie v teplo při elektrickém brždění vozidla. Odporník je navržen jako konstrukční blok, jehož základem je odporový svazektvořený "elektricky potřebným" počtem lamel, které mají tvar obdélníkových plechů. Lamely o tloušťkách od 0,4 mm jsou vyrobeny z odporového materiálu, kterým je obvykle austenitická ocel, a jsou vzájemně spojeny bodovými svary, čímž vytvářejí meandr odporníku. Pro zvýšení mechanické tuhosti jsou lamely podélně tvarově prolisovány, přičemž tvar prolisu ovlivňuje i proudění mezi lamelami, a tím i intenzitu jejich ochlazování. Při brždění vozidla se lamely intenzivně ohřívají. Vznikají v nich nestacionární nehomogenní teplotní pole s takovými hodnotami teplot a jejich rozložením, že dochází k trvalým plastickým deformacím, která po následném ochlazení lamel ge
Czech name
Vliv zbytkových napětí od lisování na deformační stabilitu lamel brzdných odporníků trakčních vozidel
Czech description
Brzdové odporníky jsou umístěny na trakčních vozidlech (lokomotivy, tramvaje, vozidla metra), u nichž slouží k přeměně kinetické energie v teplo při elektrickém brždění vozidla. Odporník je navržen jako konstrukční blok, jehož základem je odporový svazektvořený "elektricky potřebným" počtem lamel, které mají tvar obdélníkových plechů. Lamely o tloušťkách od 0,4 mm jsou vyrobeny z odporového materiálu, kterým je obvykle austenitická ocel, a jsou vzájemně spojeny bodovými svary, čímž vytvářejí meandr odporníku. Pro zvýšení mechanické tuhosti jsou lamely podélně tvarově prolisovány, přičemž tvar prolisu ovlivňuje i proudění mezi lamelami, a tím i intenzitu jejich ochlazování. Při brždění vozidla se lamely intenzivně ohřívají. Vznikají v nich nestacionární nehomogenní teplotní pole s takovými hodnotami teplot a jejich rozložením, že dochází k trvalým plastickým deformacím, která po následném ochlazení lamel ge
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JG - Metallurgy, metal materials
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/OE135" target="_blank" >OE135: FGM-MAG TOOL</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Výpočty konstrukcí metodou konečných prvků
ISBN
80-7043-419-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
107-114
Publisher name
Západočeská univerzita v Plzni
Place of publication
Plzeň
Event location
Plzeň
Event date
Nov 24, 2005
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—