All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Residual stress and stability of brake resistors of locomotives

Result description

Influence of residual stress after forminfg on stability of braking resistor metal sheets is analysed.

Keywords

braking resistor grid componentbucklingmetal sheets

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vliv zbytkových napětí od lisování na deformační stabilitu lamel brzdných odporníků trakčních vozidel

  • Original language description

    Brzdové odporníky jsou umístěny na trakčních vozidlech (lokomotivy, tramvaje, vozidla metra), u nichž slouží k přeměně kinetické energie v teplo při elektrickém brždění vozidla. Odporník je navržen jako konstrukční blok, jehož základem je odporový svazektvořený "elektricky potřebným" počtem lamel, které mají tvar obdélníkových plechů. Lamely o tloušťkách od 0,4 mm jsou vyrobeny z odporového materiálu, kterým je obvykle austenitická ocel, a jsou vzájemně spojeny bodovými svary, čímž vytvářejí meandr odporníku. Pro zvýšení mechanické tuhosti jsou lamely podélně tvarově prolisovány, přičemž tvar prolisu ovlivňuje i proudění mezi lamelami, a tím i intenzitu jejich ochlazování. Při brždění vozidla se lamely intenzivně ohřívají. Vznikají v nich nestacionární nehomogenní teplotní pole s takovými hodnotami teplot a jejich rozložením, že dochází k trvalým plastickým deformacím, která po následném ochlazení lamel ge

  • Czech name

    Vliv zbytkových napětí od lisování na deformační stabilitu lamel brzdných odporníků trakčních vozidel

  • Czech description

    Brzdové odporníky jsou umístěny na trakčních vozidlech (lokomotivy, tramvaje, vozidla metra), u nichž slouží k přeměně kinetické energie v teplo při elektrickém brždění vozidla. Odporník je navržen jako konstrukční blok, jehož základem je odporový svazektvořený "elektricky potřebným" počtem lamel, které mají tvar obdélníkových plechů. Lamely o tloušťkách od 0,4 mm jsou vyrobeny z odporového materiálu, kterým je obvykle austenitická ocel, a jsou vzájemně spojeny bodovými svary, čímž vytvářejí meandr odporníku. Pro zvýšení mechanické tuhosti jsou lamely podélně tvarově prolisovány, přičemž tvar prolisu ovlivňuje i proudění mezi lamelami, a tím i intenzitu jejich ochlazování. Při brždění vozidla se lamely intenzivně ohřívají. Vznikají v nich nestacionární nehomogenní teplotní pole s takovými hodnotami teplot a jejich rozložením, že dochází k trvalým plastickým deformacím, která po následném ochlazení lamel ge

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JG - Metallurgy, metal materials

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    OE135: FGM-MAG TOOL

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Výpočty konstrukcí metodou konečných prvků

  • ISBN

    80-7043-419-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    107-114

  • Publisher name

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Place of publication

    Plzeň

  • Event location

    Plzeň

  • Event date

    Nov 24, 2005

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article

Basic information

Result type

D - Article in proceedings

D

CEP

JG - Metallurgy, metal materials

Year of implementation

2005