All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Effect of Periodic Wheel and Rail Unevenness on Behavior of Wheel-Rail System

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F06%3APU55761" target="_blank" >RIV/00216305:26210/06:PU55761 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vliv pravidelných nerovností kola a kolejnice na chování soustavy kolo-kolejnice

  • Original language description

    Článek se zabývá tím, jak nerovnosti kola a kolejnice ovlivňují chování a životnost soustavy kolo-kolejnice. Byl vytvořen výpočtový model o 4 stupních volnosti, který uvažuje tři možné způsoby pohybu: valení, smýkání a pohyb se ztrátou kontaktu kola s kolejnicí. Výpočty odhalily, že nerovnosti způsobují kmitání, které jednak významně zvyšují síly v kontaktu při nejvyšším zatížení, jednak způsobují odlehčení, které vede ke vzniku prokluzů nebo dokonce ke ztrátě kontaktu. Smýkání při prokluzech způsobujetření, jímž se vytváří teplo, které může vést ke zvýšení napětí nebo až k materiálovým změnám. Ztráta kontaktu vede k nárazům. Nerovnosti tedy mají negativní efekt na chování soustavy kolo-kolejnice.

  • Czech name

    Vliv pravidelných nerovností kola a kolejnice na chování soustavy kolo-kolejnice

  • Czech description

    Článek se zabývá tím, jak nerovnosti kola a kolejnice ovlivňují chování a životnost soustavy kolo-kolejnice. Byl vytvořen výpočtový model o 4 stupních volnosti, který uvažuje tři možné způsoby pohybu: valení, smýkání a pohyb se ztrátou kontaktu kola s kolejnicí. Výpočty odhalily, že nerovnosti způsobují kmitání, které jednak významně zvyšují síly v kontaktu při nejvyšším zatížení, jednak způsobují odlehčení, které vede ke vzniku prokluzů nebo dokonce ke ztrátě kontaktu. Smýkání při prokluzech způsobujetření, jímž se vytváří teplo, které může vést ke zvýšení napětí nebo až k materiálovým změnám. Ztráta kontaktu vede k nárazům. Nerovnosti tedy mají negativní efekt na chování soustavy kolo-kolejnice.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JR - Other machinery industry

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA101%2F06%2F0914" target="_blank" >GA101/06/0914: Computational finite elasto-plasticity and its application in metal forming processes</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Engineering Mechanics 2006

  • ISBN

    80-86246-27-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    2

  • Pages from-to

    136-137

  • Publisher name

    Institute of Theoretical and Applied Mechanics, Academy of Sciences of the Czech Republic

  • Place of publication

    Svratka

  • Event location

    Svratka

  • Event date

    May 15, 2006

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article