All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Utilization of the Research of the Customer's Behaviour in Warranty Planning

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F06%3APU62448" target="_blank" >RIV/00216305:26210/06:PU62448 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Utilization of the Research of the Customer's Behaviour in Warranty Planning

  • Original language description

    The article deals with current problems of two-dimensional warranty. Primarily is focused to problems of estimation of an instant of warranty period expiration. During a warranty period, usage of every product is different, so it is evident that it is difficult to determine in advance at which instant a warranty period expires. The article outlines a solution of this issue. The results of the customer's behaviour research in terms of mileage per one year are presented. The example of use of achieved information to plan warranties is shown in the article.

  • Czech name

    Využití průzkumu chování zákazníků při plánování záruk za jakost

  • Czech description

    Článek se zabývá problematikou dvourozměrných záruk za jakost. Primárně je zaměřen na problematiku odhadu okamžiku ukončení záruční lhůty. Každý jednotlivý produkt je průběhu záruky využíván jiným způsobem, tudíž je zřejmé, že nelze předem přesně stanovit, v kterém okamžiku dojde k ukončení záruční doby. Článek proto popisuje možné řešení uvedeného problému. V článku jsou uvedeny výsledky průzkumu chování zákazníků z hlediska počtu najetých kilometrů za jeden rok a příklad použití získaných informací při plánování záruk.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JS - Reliability and quality management, industrial testing

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M06047" target="_blank" >1M06047: Research Center for Quality and Reliability of Production</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    TRANSPORT MEANS 2006

  • ISSN

    1822-296X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    10

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    LT - LITHUANIA

  • Number of pages

    3

  • Pages from-to

    60-62

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database