CFD Simulation of ECS Operation Extrems in Cabin of EV-55 Airplane
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F06%3APU62788" target="_blank" >RIV/00216305:26210/06:PU62788 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
CFD simulace výkonnostních extrémů klimatizačního systému v kabině letounu EV-55
Original language description
Příspěvek se zabývá CFD simulací teplotních a proudových polí v kabině nově projektovaného letounu EV-55. Základní verze uspořádání interiéru kabiny umožňuje přepravit devět cestujících a dva členy posádky. Za účelem posouzení funkce klimatizačního systému kabiny při různých klimatických a provozních režimech byly vytvořeny dvě skupiny modelových situací, skupina A - kabina bez cestujících, skupina B - kabina plně obsazena cestujícími. Pro skupinu modelových situací B byl vytvořen geometrický model se zjednodušenými figurínami reprezentujícími cestující. Výsledky simulací byly využity pro ověření nezbytného tepelného výkonu pro vytápění kabiny při daných provozních podmínkách a také pro získání konkrétnější představy o teplotních a proudových polích, které bude navržený klimatizační systém v kabině letounu vytvářet.
Czech name
CFD simulace výkonnostních extrémů klimatizačního systému v kabině letounu EV-55
Czech description
Příspěvek se zabývá CFD simulací teplotních a proudových polí v kabině nově projektovaného letounu EV-55. Základní verze uspořádání interiéru kabiny umožňuje přepravit devět cestujících a dva členy posádky. Za účelem posouzení funkce klimatizačního systému kabiny při různých klimatických a provozních režimech byly vytvořeny dvě skupiny modelových situací, skupina A - kabina bez cestujících, skupina B - kabina plně obsazena cestujícími. Pro skupinu modelových situací B byl vytvořen geometrický model se zjednodušenými figurínami reprezentujícími cestující. Výsledky simulací byly využity pro ověření nezbytného tepelného výkonu pro vytápění kabiny při daných provozních podmínkách a také pro získání konkrétnější představy o teplotních a proudových polích, které bude navržený klimatizační systém v kabině letounu vytvářet.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
BK - Liquid mechanics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0501" target="_blank" >1M0501: Aerospace Research Centre</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Simulace budov a techniky prostředí 2006
ISBN
80-01-03577-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
129-134
Publisher name
IBPSA-CZ
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Nov 7, 2006
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—