Computational Modelling of a Radial Jet Induced FLow
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F06%3APU62849" target="_blank" >RIV/00216305:26210/06:PU62849 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Computational Modelling of a Radial Jet Induced FLow
Original language description
The arcticle focuses on computational modelling of a flow pattern as generated by a radial jet. The jet features considered in the article are: velocity decay along the jet centreline, jet spreading rate, and velocity profile across the jet in the fullydeveloped region. Velocity distribution in the axially induced flow has also been investigated. The axially induced flow is vital to the reinforced exhaust system operation as it makes use of the radial jet to increase its suction effect. The reinforcedexhaust system is based on combination of both exhaust and supply (jet) flow. The induced flow is examined considering the initial turbulence intensity in the jet and the jet initial velocity profile. Another parameter of interest was the jet exit width.There have been a number of turbulence models applied to the simulations as well. The results of the computational modelling were compared with that of experiments or available theoretical equations.
Czech name
Výpočtové modelování proudění vyvolaného radiálním proudem
Czech description
Článek se změřuje na výpočtové modelování proudového pole, které je vyvoláno radiálním proudem. Mezi sledované charakteristiky proudu patří: pokles rychlosti v ose proudu, úhel rozšíření, tvar rychlostního profilu napříč proudem. Nově sledovanou veličinou je profil rychlosti v sekundárně vyvolaném axiálním proudění. Toto proudění je klíčové ve vztahu k zesílenému odsávacímu nástavci, který dosahuje zvýšeného odsávacího účinku kombinací přívodu a odvodu vzduchu. V článku je provedeno vyhodnocení vlivu počáteční intenzity turbulence a počátečního rychlostního profilu proudu na sekudární axiální proudění. Dalším z parametrů, které ovlivňují sekundární proudění, byla šířka přívodní štěrbiny, tj. počáteční šířka proudu. Pro modelování turbulentního prouděníbylo použito několik modelů turbulence. Výsledky modelování byly porovnány s naměřenými hodnotami.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
BK - Liquid mechanics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/KJB201730501" target="_blank" >KJB201730501: Radial jet investigation for reinforced exhaust systems</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Proceedings of Experimental fluid mechanics 2006
ISBN
80-7372-141-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
108
Pages from-to
103-210
Publisher name
Department of Power Engineering Equipment/ Technical University of Liberec
Place of publication
Liberec
Event location
Liberec
Event date
Dec 20, 2006
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—