Interaction between a radial jet and an obstacle - turbulence models' test
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F08%3APU76260" target="_blank" >RIV/00216305:26210/08:PU76260 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Interakce radiálního proudu a překážky - test modelů turbulence
Original language description
Příspěvek se zabývá výpočtovým modelováním interakce radiálního proudu s povrchem překážky rovnoběžným s čelem nástavce, který slouží ke generaci proudu. Radiální proud lze využít k zesílení odsávacího účinku tradičního nebo přírubového sacího nástavce.Proud totiž vymezuje odsávací prostor na poloprostor a současně, strháváním okolní tekutiny, způsobuje přídavné proudění směrem k sobě, a tím i nástavci s odsávacím otvorem. Přítomnost překážky však může vést k destabilizaci až destrukci radiálního proudu. Zkoumáno bylo jedno geometrické uspořádání nástavce a překážky, přičemž průměr přívodní příruby byl 200 mm, šířka přívodní příruby 4 mm, průměr překážky 550 mm a vzdáleností mezi nástavcem a povrchem překážky 170 mm. Bylo použito několika modelů turbulence, a sice: standardního k-epsilon modelu, jeho RNG varianty a k-omega modelu. Výsledky byly porovnány, co se týče frekvence kmitá
Czech name
Interakce radiálního proudu a překážky - test modelů turbulence
Czech description
Příspěvek se zabývá výpočtovým modelováním interakce radiálního proudu s povrchem překážky rovnoběžným s čelem nástavce, který slouží ke generaci proudu. Radiální proud lze využít k zesílení odsávacího účinku tradičního nebo přírubového sacího nástavce.Proud totiž vymezuje odsávací prostor na poloprostor a současně, strháváním okolní tekutiny, způsobuje přídavné proudění směrem k sobě, a tím i nástavci s odsávacím otvorem. Přítomnost překážky však může vést k destabilizaci až destrukci radiálního proudu. Zkoumáno bylo jedno geometrické uspořádání nástavce a překážky, přičemž průměr přívodní příruby byl 200 mm, šířka přívodní příruby 4 mm, průměr překážky 550 mm a vzdáleností mezi nástavcem a povrchem překážky 170 mm. Bylo použito několika modelů turbulence, a sice: standardního k-epsilon modelu, jeho RNG varianty a k-omega modelu. Výsledky byly porovnány, co se týče frekvence kmitá
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
BK - Liquid mechanics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GP101%2F08%2FP128" target="_blank" >GP101/08/P128: Research on Radial Jet Instabilities</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Simulace budov a techniky prostředí Sborník 5. konference IBPSA-CZ
ISBN
978-80-254-3373-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
—
Publisher name
Neuveden
Place of publication
Praha
Event location
Kongresové centrum Hotel Continetal Kounicova 6
Event date
Nov 6, 2008
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—