Study Of Protective Layers On Nickel-Base Superalloys
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F08%3APU79830" target="_blank" >RIV/00216305:26210/08:PU79830 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Study Of Protective Layers On Nickel-Base Superalloys
Original language description
Production of new generation of aircraft gas turbine engines is based on designing new constructions and materials, which make it possible to operate under still more severe conditions. The key assembly of the engine is its turbine, whose materials and design determine the tolerable gas temperature. Increased inlet gas temperatures resulted in the shortening of the service life of the blades protected with diffusion coatings. New principles of coating deposition opened up new possibilities for purposiveimprovement of coating compositions and variation of their properties. Coatings protect the surface of turbine blades from damage caused by high-temperature corrosion and preserve the structural shape of blades and their mechanical properties for the required time [1, 2]. This paper deals with compare of microstructural features of two technological processes for deposition protective coatings for rotor turbine blades of aircraft DV2. The alternative deposition plasma spray was determin
Czech name
Studium ochranných vrstev na niklových superslitinách
Czech description
Projektování nové generace leteckých turbínových motorů je založeno na vytváření nových konstrukčních řešení a také materiálů, které umožňují jejich provoz v neustále měnících se podmínkách. Klíčovým článkem motoru je turbína. Zvýšením teploty plynů na vstupu do turbíny se zlepší její výkon a použitím ochranných vrstev se prodlouží její životnost. Moderní technologie nanášení vrstev otevírají nové možnosti účelových vylepšení, které se týkají složení vrstev a jejich rozmanitých vlastností. Tyto vrstvy chrání povrch lopatek vůči poškození, které je způsobené vysokoteplotní korozí a tak zabezpečují strukturní stabilitu lopatek a jejich mechanické vlastnosti pro požadovanou životnost [1, 2]. Článek se zabývá porovnáním mikrostrukturních charakteristik dvou technologií nanášení žáruvzdorné alitosilitované vrstvy na rotorových lopatkách leteckého motoru DV2. Alternativní metoda nanášení vrstvy pla
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JG - Metallurgy, metal materials
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA106%2F07%2F1507" target="_blank" >GA106/07/1507: Low cycle fatigue-creep interaction in advanced high temperature structural materials</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Trends in the Development of Machinery and Associated Technology
ISBN
978-9958-617-41-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
—
Publisher name
Graforad Zenica
Place of publication
Zenica
Event location
Istambul
Event date
Aug 26, 2008
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—