All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Study Of Protective Layers On Nickel-Base Superalloys

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F08%3APU79830" target="_blank" >RIV/00216305:26210/08:PU79830 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Study Of Protective Layers On Nickel-Base Superalloys

  • Original language description

    Production of new generation of aircraft gas turbine engines is based on designing new constructions and materials, which make it possible to operate under still more severe conditions. The key assembly of the engine is its turbine, whose materials and design determine the tolerable gas temperature. Increased inlet gas temperatures resulted in the shortening of the service life of the blades protected with diffusion coatings. New principles of coating deposition opened up new possibilities for purposiveimprovement of coating compositions and variation of their properties. Coatings protect the surface of turbine blades from damage caused by high-temperature corrosion and preserve the structural shape of blades and their mechanical properties for the required time [1, 2]. This paper deals with compare of microstructural features of two technological processes for deposition protective coatings for rotor turbine blades of aircraft DV2. The alternative deposition plasma spray was determin

  • Czech name

    Studium ochranných vrstev na niklových superslitinách

  • Czech description

    Projektování nové generace leteckých turbínových motorů je založeno na vytváření nových konstrukčních řešení a také materiálů, které umožňují jejich provoz v neustále měnících se podmínkách. Klíčovým článkem motoru je turbína. Zvýšením teploty plynů na vstupu do turbíny se zlepší její výkon a použitím ochranných vrstev se prodlouží její životnost. Moderní technologie nanášení vrstev otevírají nové možnosti účelových vylepšení, které se týkají složení vrstev a jejich rozmanitých vlastností. Tyto vrstvy chrání povrch lopatek vůči poškození, které je způsobené vysokoteplotní korozí a tak zabezpečují strukturní stabilitu lopatek a jejich mechanické vlastnosti pro požadovanou životnost [1, 2]. Článek se zabývá porovnáním mikrostrukturních charakteristik dvou technologií nanášení žáruvzdorné alitosilitované vrstvy na rotorových lopatkách leteckého motoru DV2. Alternativní metoda nanášení vrstvy pla

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JG - Metallurgy, metal materials

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA106%2F07%2F1507" target="_blank" >GA106/07/1507: Low cycle fatigue-creep interaction in advanced high temperature structural materials</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Trends in the Development of Machinery and Associated Technology

  • ISBN

    978-9958-617-41-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Graforad Zenica

  • Place of publication

    Zenica

  • Event location

    Istambul

  • Event date

    Aug 26, 2008

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article