Optimised Crankshaft for Four Cylinder Diesel Engine
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F09%3APR24117" target="_blank" >RIV/00216305:26210/09:PR24117 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Optimised Crankshaft for Four Cylinder Diesel Engine
Original language description
Diesel Engine Crankshaft using casting technology enables to decrease bearing loadings. The crankshaft design requires only a minimal portion of cutting operations in comparison with its predecessor.
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
crankshaft R4
Numerical identification
—
Technical parameters
Jedná se o klikový hřídel pro vznětový čtyřválcový motor vyráběný odléváním.Hřídel je navržen tak, aby minimalizoval zatížení hlavních ložisek. Daný návrh klikového hřídelepředpokládá minimální dodatečné třískové op
Economical parameters
Použití odlévané verze klikového hřídele oproti kované verzi dojde k úspoře řádově 5000 Kč pro jeden klikový hřídel. Roční produkce činí několik tisíc kusů.
Application category by cost
—
Owner IČO
00216305
Owner name
ÚADI-odbor spalovacích motorů
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Licence fee requirement
—
Web page
—