All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The gearbox load spectra analysis software

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F09%3APR24463" target="_blank" >RIV/00216305:26210/09:PR24463 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216305:26210/10:PR24657

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Program pro analýzu zátěžného spektra převodovky

  • Original language description

    Při dimenzování hnacího ústrojí automobilu nelze postupovat metodou předpokládající předem stanovené zatížení. Struktura zatížení hnacího ústrojí je totiž u různých typů vozidel velmi rozdílná a závislá na provozních podmínkách. U automobilů dochází k častým změnám jízdních odporů, dynamickým rázům při řazení, brždění a jiných nepředvídatelných provozních stavů. V dnešní generaci automobilů se k ovládání elektrických i mechanických systémů stále více užívá digitálních technologií na místo analogových. Významně se uplatňuje sběrnice CAN-Bus. Program Spectr řeší sestavení zátěžných spekter pro jednotlivé převodové stupně převodovky výhradně pomocí monitoringu CAN-busové komunikace při zkušební jízdě. Program je využíván zaměstnanci i studenty FSI pro řešení výzkumných i diplomních projektů. Nenahraditelný je zejména při identifikaci parametrů simulačních modelů automobilových převod

  • Czech name

    Program pro analýzu zátěžného spektra převodovky

  • Czech description

    Při dimenzování hnacího ústrojí automobilu nelze postupovat metodou předpokládající předem stanovené zatížení. Struktura zatížení hnacího ústrojí je totiž u různých typů vozidel velmi rozdílná a závislá na provozních podmínkách. U automobilů dochází k častým změnám jízdních odporů, dynamickým rázům při řazení, brždění a jiných nepředvídatelných provozních stavů. V dnešní generaci automobilů se k ovládání elektrických i mechanických systémů stále více užívá digitálních technologií na místo analogových. Významně se uplatňuje sběrnice CAN-Bus. Program Spectr řeší sestavení zátěžných spekter pro jednotlivé převodové stupně převodovky výhradně pomocí monitoringu CAN-busové komunikace při zkušební jízdě. Program je využíván zaměstnanci i studenty FSI pro řešení výzkumných i diplomních projektů. Nenahraditelný je zejména při identifikaci parametrů simulačních modelů automobilových převod

Classification

  • Type

    R - Software

  • CEP classification

    JR - Other machinery industry

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    Spektr

  • Technical parameters

    Program je vyvinut v prostředí MATLAB R2007b Technické a programové požadavky - MS Windows XP a výše, Matlab R2007b a výše Odpovědná osoba pro licenční jednání: Ivan Mazůrek, Brno, Technická 2, 541143308, mazurek@fme.vutbr.cz

  • Economical parameters

  • Owner IČO

    00216305

  • Owner name

    ÚK-odbor konstruování strojů