Crankshaft of Special Three-cylinder Engine
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APR25634" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PR25634 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Drapal_--_Klikovy_hridel_nestandardni.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Drapal_--_Klikovy_hridel_nestandardni.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Crankshaft of Special Three-cylinder Engine
Original language description
This crankshaft is designed for an internal-combustion spark-ignition engine with special firing intervals on which it is further examined the psychoacoustic effect of the powertrain, even in comparison with the standard engine concept. The front end ofthe crankshaft is designed to drive other systems, such as valvetrain, balancing shaft, oil pump of pressure circulation lubrication, and also for mounting the pulley, driving engine accessories. The flywheel, including ring gear for electric starter, isattached to the rear end of the crankshaft.
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/ED0002%2F01%2F01" target="_blank" >ED0002/01/01: NETME Centre (New Technologies for Mechanical Engineering)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
Special Crankshaft R3
Numerical identification
—
Technical parameters
Celkově obráběný klikový hřídel je určen k zabudování do zkušebního řadového tříválcového zážehového motoru, v němž umožňuje dosažení nestandardních rozestupů zážehů. Z konstrukce klikového hřídele je patrné silově-momentové kombinované vyvážení výslednice setrvačných sil a jejich momentů rotujících částí. Klikový hřídel je plně uložen (4 hlavní ložiska) a je opatřen vývrty pro mazání ojničních ložisek. Jedná se o jedinečné zařízení, jež je využíváno pouze pracovníky Vysokého učení technického v Brně kvědeckovýzkumným účelům. Zařízení není licencováno a je umístěno v laboratořích C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení Fakulty strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně ? Technická 2896/2, 616 69 Brno.
Economical parameters
Popisovaný klikový hřídel významně snižuje náklady na prototypovou výrobu zmíněného zkušebního spalovacího motoru využitím metod virtuálních prototypů, kdy jsou výpočtově provedeny analýzy různých koncepcí motoru, aby pro výrobu fyzického prototypu bylazvolena ta nejvhodnější.
Application category by cost
—
Owner IČO
00216305
Owner name
NeTME - divize letecké a automobilové techniky
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Licence fee requirement
—
Web page
—