Torsional Damper of Special Three-cylinder Engine
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APR25652" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PR25652 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Drapal_--_Tlumic_torsnich_kmitu_nestandardni.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Drapal_--_Tlumic_torsnich_kmitu_nestandardni.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Torsional Damper of Special Three-cylinder Engine
Original language description
This torsional vibration damper is designed for an internal-combustion spark-ignition engine with special firing intervals. Basically, it is the additional torsional system that is connected to cranktrain at the largest torsional deflections, therefore on the crankshaft front end. The main purpose of torsional vibration damper is to improve the psychoacoustic effect of the powertrain.
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
Special torsional damper R3
Numerical identification
—
Technical parameters
Setrvačná hmota (tedy vnější a vnitřní prstenec a šrouby) resonančního tlumiče torsních kmitů klikového mechanismu zkušebního motoru s nestandardními rozestupy zážehů je s řemenicí klikového hřídele spojena prostřednictvím pryžového prvku. V něm je mařena energie zejména vyšších řádů harmonických složek torsního kmitání tohoto klikového mechanismu. Jedná se o jedinečné zařízení, jež je využíváno pouze pracovníky Vysokého učení technického v Brně k vědeckovýzkumným účelům. Zařízení není licencováno a jeumístěno v laboratořích C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení Fakulty strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně ? Technická 2896/2, 616 69 Brno.
Economical parameters
Popisovaný tlumič torsního kmitání je navržen tak, aby jeho setrvačnou hmotu bylo možno spojit s řemenicí klikového hřídele prostřednictvím pryžového prvku použitím méně nákladné metody lisováním. Aplikace tlumiče torsního kmitání pak sníží především náklady na dodatečné akustické odstínění zkušebního motoru, neboť potlačuje charakteristický hlukový projev motoru přímo u jeho zdroje.
Application category by cost
—
Owner IČO
00216305
Owner name
ÚADI-odbor spalovacích motorů
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Licence fee requirement
—
Web page
—