Formula Car with Low Power Tubular Frame
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APR25823" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PR25823 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Ramik-Ram_formuloveho_vozu_s_nizkym_vykonem.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Ramik-Ram_formuloveho_vozu_s_nizkym_vykonem.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Trubkový rám formulového vozu s nízkým výkonem
Original language description
Rám vozidla plní funkci základní nosné části. Zachycuje zatížení od kol vozidla. K rámu je připevněn motor, hnací ústrojí a také nápravy. Samotný rám tvoří důležitý prvek pasivní bezpečnosti vozidla. S ohledem na jízdní vlastnosti je třeba rám konstruovat s vysokou torzní tuhostí. V případě nedostatečné torzní tuhosti by při průjezdu zatáčkou byly deformací rámu narušeny navržené klopné tuhosti náprav. Rám formule je svařovanou příhradovou trubkovou konstrukcí, která je určena pro vozidlo formule s nízkým výkonem. Při konstrukci rámu byla zohledněna geometrie zavěšení navržená pro vozidlo formule, torzní tuhost a hmotnost rámu. Jako materiál pro konstrukci rámu byla zvolena uhlíková ocel (vysoká pevnost, dobrá svařitelnost). Dosažená celková tuhost rámu je 917,62 Nm/deg (torzní tuhost vztažená na jednotku délky 1468,19 Nm2/deg).
Czech name
Trubkový rám formulového vozu s nízkým výkonem
Czech description
Rám vozidla plní funkci základní nosné části. Zachycuje zatížení od kol vozidla. K rámu je připevněn motor, hnací ústrojí a také nápravy. Samotný rám tvoří důležitý prvek pasivní bezpečnosti vozidla. S ohledem na jízdní vlastnosti je třeba rám konstruovat s vysokou torzní tuhostí. V případě nedostatečné torzní tuhosti by při průjezdu zatáčkou byly deformací rámu narušeny navržené klopné tuhosti náprav. Rám formule je svařovanou příhradovou trubkovou konstrukcí, která je určena pro vozidlo formule s nízkým výkonem. Při konstrukci rámu byla zohledněna geometrie zavěšení navržená pro vozidlo formule, torzní tuhost a hmotnost rámu. Jako materiál pro konstrukci rámu byla zvolena uhlíková ocel (vysoká pevnost, dobrá svařitelnost). Dosažená celková tuhost rámu je 917,62 Nm/deg (torzní tuhost vztažená na jednotku délky 1468,19 Nm2/deg).
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
JQ - Machinery and tools
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/ED0002%2F01%2F01" target="_blank" >ED0002/01/01: NETME Centre (New Technologies for Mechanical Engineering)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Trubkový rám formule
Numerical identification
—
Technical parameters
Rám formulového vozidla je svařovaná příhradová konstrukce z uhlíkové oceli. Rám je navržen pro vozidlo s rozvorem 1400 mm. Hmotnost rámu ? 31 kg. Torzní tuhost rámu vztažená ne jednotku délky - (1468,19 Nm2/deg). Jedná se o jedinečné zařízení, které jevyužíváno pouze pracovníky Vysokého učení technického v Brně k vědeckovýzkumným účelům. Zařízení není licencováno a je umístěno v laboratořích C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení, Technická 2896/2, 616 69 Brno.
Economical parameters
Náklady na stavbu funkčního vzorku 82000 Kč
Application category by cost
—
Owner IČO
00216305
Owner name
Ústav automobilního a dopravního inženýrství
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Licence fee requirement
—
Web page
—