All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Formula Car with Low Power Tubular Frame

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APR25823" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PR25823 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Ramik-Ram_formuloveho_vozu_s_nizkym_vykonem.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Ramik-Ram_formuloveho_vozu_s_nizkym_vykonem.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Trubkový rám formulového vozu s nízkým výkonem

  • Original language description

    Rám vozidla plní funkci základní nosné části. Zachycuje zatížení od kol vozidla. K rámu je připevněn motor, hnací ústrojí a také nápravy. Samotný rám tvoří důležitý prvek pasivní bezpečnosti vozidla. S ohledem na jízdní vlastnosti je třeba rám konstruovat s vysokou torzní tuhostí. V případě nedostatečné torzní tuhosti by při průjezdu zatáčkou byly deformací rámu narušeny navržené klopné tuhosti náprav. Rám formule je svařovanou příhradovou trubkovou konstrukcí, která je určena pro vozidlo formule s nízkým výkonem. Při konstrukci rámu byla zohledněna geometrie zavěšení navržená pro vozidlo formule, torzní tuhost a hmotnost rámu. Jako materiál pro konstrukci rámu byla zvolena uhlíková ocel (vysoká pevnost, dobrá svařitelnost). Dosažená celková tuhost rámu je 917,62 Nm/deg (torzní tuhost vztažená na jednotku délky 1468,19 Nm2/deg).

  • Czech name

    Trubkový rám formulového vozu s nízkým výkonem

  • Czech description

    Rám vozidla plní funkci základní nosné části. Zachycuje zatížení od kol vozidla. K rámu je připevněn motor, hnací ústrojí a také nápravy. Samotný rám tvoří důležitý prvek pasivní bezpečnosti vozidla. S ohledem na jízdní vlastnosti je třeba rám konstruovat s vysokou torzní tuhostí. V případě nedostatečné torzní tuhosti by při průjezdu zatáčkou byly deformací rámu narušeny navržené klopné tuhosti náprav. Rám formule je svařovanou příhradovou trubkovou konstrukcí, která je určena pro vozidlo formule s nízkým výkonem. Při konstrukci rámu byla zohledněna geometrie zavěšení navržená pro vozidlo formule, torzní tuhost a hmotnost rámu. Jako materiál pro konstrukci rámu byla zvolena uhlíková ocel (vysoká pevnost, dobrá svařitelnost). Dosažená celková tuhost rámu je 917,62 Nm/deg (torzní tuhost vztažená na jednotku délky 1468,19 Nm2/deg).

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

    JQ - Machinery and tools

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/ED0002%2F01%2F01" target="_blank" >ED0002/01/01: NETME Centre (New Technologies for Mechanical Engineering)</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    Trubkový rám formule

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Rám formulového vozidla je svařovaná příhradová konstrukce z uhlíkové oceli. Rám je navržen pro vozidlo s rozvorem 1400 mm. Hmotnost rámu ? 31 kg. Torzní tuhost rámu vztažená ne jednotku délky - (1468,19 Nm2/deg). Jedná se o jedinečné zařízení, které jevyužíváno pouze pracovníky Vysokého učení technického v Brně k vědeckovýzkumným účelům. Zařízení není licencováno a je umístěno v laboratořích C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení, Technická 2896/2, 616 69 Brno.

  • Economical parameters

    Náklady na stavbu funkčního vzorku 82000 Kč

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    00216305

  • Owner name

    Ústav automobilního a dopravního inženýrství

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Licence fee requirement

  • Web page