Identification of damage of radial bearings using the method of AE
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F13%3APR26765" target="_blank" >RIV/00216305:26210/13:PR26765 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Identifikace vzniku poškození radiálních ložisek s využitím metody AE
Original language description
Metodika je společným výsledkem řešení projektu MPO TIP FR-TI1/371 Integrovaný systém průběžného monitorování vybraných strojních uzlů a technologických procesů s využitím akustické emise (ZD Rpety, středisko Dakel Praha a VUT v Brně). Metodika byla vytvořena a je cílena na diagnostiku ložisek při radiálním zatěžování na zkušebních stanicích SA67. Metodiku lze po drobných úpravách aplikovat i na testování axiálních ložisek na stanicích Axmat. S příslušnou modifikací ji lze rovněž použít i pro zkoušky ložisek na jiných podobných zařízeních. Hlavními uživateli metodiky jsou pracoviště zabývající se zkouškami trvanlivosti ložisek a zejména kvalitativními srovnávacími zkouškami ložisek různých výrobců. V současné době je metodika aplikována na FSI VUT v Brně, připravuje se ZKL VaV Brno a další.
Czech name
Identifikace vzniku poškození radiálních ložisek s využitím metody AE
Czech description
Metodika je společným výsledkem řešení projektu MPO TIP FR-TI1/371 Integrovaný systém průběžného monitorování vybraných strojních uzlů a technologických procesů s využitím akustické emise (ZD Rpety, středisko Dakel Praha a VUT v Brně). Metodika byla vytvořena a je cílena na diagnostiku ložisek při radiálním zatěžování na zkušebních stanicích SA67. Metodiku lze po drobných úpravách aplikovat i na testování axiálních ložisek na stanicích Axmat. S příslušnou modifikací ji lze rovněž použít i pro zkoušky ložisek na jiných podobných zařízeních. Hlavními uživateli metodiky jsou pracoviště zabývající se zkouškami trvanlivosti ložisek a zejména kvalitativními srovnávacími zkouškami ložisek různých výrobců. V současné době je metodika aplikována na FSI VUT v Brně, připravuje se ZKL VaV Brno a další.
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
JL - Fatigue and fracture mechanics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FR-TI1%2F371" target="_blank" >FR-TI1/371: *Integrated system for continual monitoring of choice mechanical devices in technological processes with usage acoustic emission</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Metoda AE RBDI
Regulation ID
4013-001/13
Technical parameters
Osvědčení číslo 4013-001/13 TUV Nord, metodika umožňuje zpřesnění odhadu v zniku poškození ložiska
Economical parameters
Zásadním výsledkem je mnohem vyšší citlivost metody a tedy spolehlivost zkoušení ložisek. V důsledku časnějšího zjištění vzniku poškození je možné výrazně zkrátit celý průběh zkoušky (cca 20%).
Certification body designation
TUV NORD, Pod Hájkem 406/1, 18000 Praha. Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR, Na Františku 32, 110 15 Praha 1
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů