Searching for possible reasons of the additional torque at the yacht rudder and its removing
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F13%3APU107207" target="_blank" >RIV/00216305:26210/13:PU107207 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hledání možných příčin přídavného momentu na kormidle jachty a jejich odstranění
Original language description
Obsahem této zprávy je řešení problému, který se objevil na kormidle u jachty. Pokud jela jachta na motor, byla tedy poháněna lodním šroubem, v přímém směru, měla tendenci zatáčet doprava. Pro udržení přímého směru bylo třeba na kormidelním kole vyvinoutkroutící moment nezanedbatelné velikosti. Pří jízdě v přímém směru, kdy byla jachta poháněna plachtami, se tento problém neprojevoval.
Czech name
Hledání možných příčin přídavného momentu na kormidle jachty a jejich odstranění
Czech description
Obsahem této zprávy je řešení problému, který se objevil na kormidle u jachty. Pokud jela jachta na motor, byla tedy poháněna lodním šroubem, v přímém směru, měla tendenci zatáčet doprava. Pro udržení přímého směru bylo třeba na kormidelním kole vyvinoutkroutící moment nezanedbatelné velikosti. Pří jízdě v přímém směru, kdy byla jachta poháněna plachtami, se tento problém neprojevoval.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
BK - Liquid mechanics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů