Simulation model of the EUSAMA test rig dynamic structure including vehicle axle
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APR28453" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PR28453 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=2835" target="_blank" >http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=2835</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Model dynamické struktury testeru EUSAMA včetně nápravy vozidla
Original language description
Program je určen pro virtuální simulaci zkoušky motorového vozidla na testeru podvozků typu EUSAMA nové generace. Model adhezního rezonančního testeru je nelineární dynamický model vozidla se 4 stupni volnosti a kinematickým buzením. Na testované nápravě je simulován účinek příčné stabilizace nápravy. Charakteristiku tlumiče odpružení lze zadávat jako nelineární, včetně simulace vůlí v uložení či smykového tření. Deformační charakteristika pneumatiky je zadávána realisticky bez možnosti tahového namáhání. Výstupem simulace jsou průběhy přítlačných sil na obou kolech nápravy. Analýza útlumu je provedena na amplitudové obálce signálu adhezní síly a fázového zpoždění mezi sílou buzeného kola a budícím signálem.
Czech name
Model dynamické struktury testeru EUSAMA včetně nápravy vozidla
Czech description
Program je určen pro virtuální simulaci zkoušky motorového vozidla na testeru podvozků typu EUSAMA nové generace. Model adhezního rezonančního testeru je nelineární dynamický model vozidla se 4 stupni volnosti a kinematickým buzením. Na testované nápravě je simulován účinek příčné stabilizace nápravy. Charakteristiku tlumiče odpružení lze zadávat jako nelineární, včetně simulace vůlí v uložení či smykového tření. Deformační charakteristika pneumatiky je zadávána realisticky bez možnosti tahového namáhání. Výstupem simulace jsou průběhy přítlačných sil na obou kolech nápravy. Analýza útlumu je provedena na amplitudové obálce signálu adhezní síly a fázového zpoždění mezi sílou buzeného kola a budícím signálem.
Classification
Type
R - Software
CEP classification
JR - Other machinery industry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA04031251" target="_blank" >TA04031251: Generational innovation of methods for the vehicle damping testing</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
NewGen
Technical parameters
Program je realizován v prostředí: MathCad 14 Licenční smlouva o využití není dosud uzavřena. Software je využíván na pracovišti řešitele Odpovědná osoba pro licenční jednání: Ivan Mazůrek, Brno, Technická 2, 541143308, mazurek@fme.vutbr.cz
Economical parameters
Náklady na vývoj a testování softweru: 3 000,-Kč
Owner IČO
—
Owner name
ÚK-odbor technické diagnostiky