Double Clutch Gearbox
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APR28523" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PR28523 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216305:26210/13:PR27574
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Double Clutch Gearbox
Original language description
Double Clutch Gearbox works on a principle of step change of gear ratio and torque in the transmission system between the engine and wheels. Categorically, this principle of change of gear ratio can be incorporated to area, which in terms of sophistication and comfort lies in the imaginary center between the classic manual gearbox and gearbox with continuously variable transmission (CVT). The individual gears are including reverse shifted under the power. The proposal is designed to build in to the tractor body, so there is also requirement to be capable to carry the whole weight of the tractor. Part of the prototype is electrohydraulic control system, including software.
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
G<sub>prot</sub> - Prototype
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA03011378" target="_blank" >TA03011378: Fully reverse double flow gearbox with automated electro-hydraulic shifting</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Dvoutok PRO
Numerical identification
120847
Technical parameters
Převodovka je dimenzována na výkon motoru 80 - 120 kW. Transmise svým rozsahem stupňů pod zatížením umožňuje udržovat motor ve všech provozních režimech v oblasti optimálních otáček a nízké spotřeby. Vzhledem k mechanickému přenosu krouticího momentu, vykazuje převodovka, ve srovnání s převodovkami CVT, využívajícími hydrostatickou větev, vyšší účinnost přenosu podle provozního zatížení o 5 – 20 %. Aktivací vždy jedné ze dvou mokrých spojek dochází k přívodu momentu do převodovky, přičemž pohon pro liché rychlostní stupně zajišťuje spojka 1, pro sudé rychlostní stupně spojka 2. Hlavní výhodou tohoto principu funkce je možnost předřazení nastávajícího převodového stupně v nezatíženém stavu. V kombinaci se skupinovou převodovkou je docíleno pojezdové rychlosti 0,4 – 50 km/h. Licenční smlouva není uzavřena, využití funkčního vzorku bude probíhat dle smlouvy o využití výsledků. Osoba pro jednání: doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D., Technická 2896/2, 541142272, novotny.pa@fme.vutbr.cz
Economical parameters
Osazení traktoru touto převodovkou umožní výrazné zlepšení obsluhy traktoru při práci, efektivnější využití krouticího momentu motoru a tím i snížení spotřeby paliva. Tato převodovka se svými vlastnostmi blíží vyšší úrovni převodovek (CVT), je ovšem z hlediska konstrukčního, výrobního a technologického podstatně jednodušší.
Application category by cost
—
Owner IČO
—
Owner name
ÚADI-odbor spalovacích motorů
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Licence fee requirement
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Web page
—