WP17M02: Center differential with a new dog clutch
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APR28538" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PR28538 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/2015_FV_TDM_Mezinapravovy_Diferencial.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/2015_FV_TDM_Mezinapravovy_Diferencial.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
WP17M02: Mezinápravový diferenciál s novou zubovou spojkou
Original language description
Mezinápravový diferenciál s novou zubovou spojkou slouží ke zkouškám na zkušebním stavu a na experimentálním vozidle. To je určeno pro vývoj automatického řízení uzavírání diferenciálu. Tento mezinápravový diferenciál bude součástí celku mechatronického systému TDM – Tatra Drive Management pro inteligentní řízení toku krouticího momentu.
Czech name
WP17M02: Mezinápravový diferenciál s novou zubovou spojkou
Czech description
Mezinápravový diferenciál s novou zubovou spojkou slouží ke zkouškám na zkušebním stavu a na experimentálním vozidle. To je určeno pro vývoj automatického řízení uzavírání diferenciálu. Tento mezinápravový diferenciál bude součástí celku mechatronického systému TDM – Tatra Drive Management pro inteligentní řízení toku krouticího momentu.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20302 - Applied mechanics
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Josef Bozek Competence Centre for Automotive Industry</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
TDM_Mezinapravovy_Diferencial
Numerical identification
121140
Technical parameters
Využitím tohoto zařízení lze automaticky uzavírat diferenciál a řídit tok krouticího momentu. Základní konstrukční návrh diferenciálu vychází ze sériového uspořádání diferenciálu. Vývoj je zaměřen na tvar zubových spojek a to především na tvar ozubení pro snadné a rychle uzavírání diferenciálu. Mechanické ovládání zubové spojky je pomocí pneumatického válce, který je řízen akčním členem a řídicím algoritmem. Zařízení je umístěno ve společnosti TATRA TRUCKS a.s., Areál Tatry 1450/1, 742 21 Kopřivnice, Česká republika.
Economical parameters
Využití mezinápravového diferenciálu s novou zubovou spojkou pro automatické uzavírání diferenciálu umožní dosáhnout výrazných úspor v palivu využití hnacího momentu bez zásahu řidiče, jelikož uzavírání je realizováno kontrolním algoritmem, který inteligentně řídí tok krouticího momentu. Pro komerční využití je třeba se obrátit na společnost TATRA TRUCKS a.s. – Ing. Radomír Smolka, technický ředitel.
Application category by cost
—
Owner IČO
—
Owner name
Ústav automobilního a dopravního inženýrství
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/2015_FV_TDM_Mezinapravovy_Diferencial.pdf