High Pressure Ratio Compressor Stable Work Enhancement
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APU115301" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PU115301 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozšíření stabilní práce kompresoru s vysokým stlačením
Original language description
Odstředivé kompresory používané v současnosti u leteckých motorů a turbodmychadel mají často vysoké stlačení. Charakteristika takovéhoto kompresoru má většinou malý rozsah stabilní práce a to především v oblasti vysokých otáček. S cílem zlepšit průběh charakteristiky odstředivého kompresoru se vyrábějí kola se zahnutými lopatkami dozadu. Často zahnutí lopatek dozadu pro zlepšení průběhu charakteristiky kompresoru nestačí, a proto se hledají další možnosti jak, pro kompresory s vysokým stlačením, stabilní oblast charakteristiky dále rozšířit. V současnosti se velká pozornost věnuje instalaci obtokového kanálu, umístěného ve skříni kompresoru, kterým se spojuje prostor nad záběrníkem se vstupem do kompresoru. V článku jsou rozebrána různá provedení tohoto obtokového kanálu a jejich vliv na průběh charakteristiky kompresoru. Hodnocení se opírá o výsledky experimentů prováděných na modelech IRC a o výpočty v CFD programech.
Czech name
Rozšíření stabilní práce kompresoru s vysokým stlačením
Czech description
Odstředivé kompresory používané v současnosti u leteckých motorů a turbodmychadel mají často vysoké stlačení. Charakteristika takovéhoto kompresoru má většinou malý rozsah stabilní práce a to především v oblasti vysokých otáček. S cílem zlepšit průběh charakteristiky odstředivého kompresoru se vyrábějí kola se zahnutými lopatkami dozadu. Často zahnutí lopatek dozadu pro zlepšení průběhu charakteristiky kompresoru nestačí, a proto se hledají další možnosti jak, pro kompresory s vysokým stlačením, stabilní oblast charakteristiky dále rozšířit. V současnosti se velká pozornost věnuje instalaci obtokového kanálu, umístěného ve skříni kompresoru, kterým se spojuje prostor nad záběrníkem se vstupem do kompresoru. V článku jsou rozebrána různá provedení tohoto obtokového kanálu a jejich vliv na průběh charakteristiky kompresoru. Hodnocení se opírá o výsledky experimentů prováděných na modelech IRC a o výpočty v CFD programech.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FR-TI2%2F276" target="_blank" >FR-TI2/276: *Flying laboratory for tests of turboprop engine TP100</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů