The swinging frame for identification of the moment of inertia of a vehicle 2
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APR29097" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PR29097 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=3557" target="_blank" >http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=3557</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kyvný rám pro identifikaci momentu setrvačnosti osobního automobilu 2
Original language description
Znalost momentů setrvačnosti ke všem třem osám automobilu je velmi důležitá pro identifikaci parametrů numerických simulačních modelů. Navrhované zařízení vychází z předchozí konstrukce kyvného rám, popsané v dokumentu VaV ID 119217. Nový kyvný rám umožňuje měření momentu setrvačnosti automobilu v podélné i příčné ose (předchozí konstrukce umožňovala měření pouze v ose podélné – směr jízdy). Způsob určení momentu setrvačnosti vychází z principu fyzikálního kyvadla. Po změření doby kyvu elektronickým gyroskopem a ze znalosti polohy těžiště automobilu i zkušebního zařízení lze stanovit moment setrvačnosti k oběma osám vozidla. Zařízení je adaptované na hák halového jeřábu o nosnosti 1500 kg.
Czech name
Kyvný rám pro identifikaci momentu setrvačnosti osobního automobilu 2
Czech description
Znalost momentů setrvačnosti ke všem třem osám automobilu je velmi důležitá pro identifikaci parametrů numerických simulačních modelů. Navrhované zařízení vychází z předchozí konstrukce kyvného rám, popsané v dokumentu VaV ID 119217. Nový kyvný rám umožňuje měření momentu setrvačnosti automobilu v podélné i příčné ose (předchozí konstrukce umožňovala měření pouze v ose podélné – směr jízdy). Způsob určení momentu setrvačnosti vychází z principu fyzikálního kyvadla. Po změření doby kyvu elektronickým gyroskopem a ze znalosti polohy těžiště automobilu i zkušebního zařízení lze stanovit moment setrvačnosti k oběma osám vozidla. Zařízení je adaptované na hák halového jeřábu o nosnosti 1500 kg.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TH02010663" target="_blank" >TH02010663: Electronic car suspension tester</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Momend 2
Numerical identification
141160
Technical parameters
Funkční vzorek byl vyroben za účelem ověření vlastností konstrukce a je využíván jako laboratorní zařízení na pracovišti řešitele, Ústav konstruování, Fakulta strojního inženýrství, Vysoké učení technické v Brně, Technická 2896/2, 616 69 Brno. Licenční smlouva o využití není dosud uzavřena. Odpovědná osoba pro licenční jednání: Ivan Mazůrek, Brno, Technická 2, 541143308, mazurek@fme.vutbr.cz
Economical parameters
Náklady na realizaci: 5000,- Kč
Application category by cost
—
Owner IČO
—
Owner name
ÚK-odbor technické diagnostiky
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
http://dl.uk.fme.vutbr.cz/zobraz_soubor.php?id=3557