Real-time Comfort Simulator (RTCS)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APR29155" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PR29155 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.energetickeforum.cz/fsi-vut-v-brne/vysledky-vyzkumu" target="_blank" >http://www.energetickeforum.cz/fsi-vut-v-brne/vysledky-vyzkumu</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Software pro real-time predikci tepelné zátěže kabiny a komfortu posádky
Original language description
RTCS je real-time aplikace pro vyhodnocení ekvivalentní homogenní teploty (EHT) a komfortu pomocí tepelného manekýna Newton. Jedná se o samospustitelnou aplikaci vytvořenou v programu Matlab. Aplikace umožnuje objektivním způsobem vyhodnocení větrání, vytápění a klimatizování kabiny automobilu. Namísto sledování pouhé teploty vzduchu je vyhodnocována pocitová teplota, tj. EHT, která zohledňuje vliv konvekce, radiace a kontaktu na tepelný komfort. Tato aplikace je navržena tak, aby informovala o tepelném komfortu ve voze v reálném čase. Softwarovou část simulátoru kabiny (RTCS) tvoří kombinace modelů tepelného komfortu Thermal Comfort Analyzer (TCA) a Virtuálního zkušebního standu vozu (VTSCC). Model komfortu zohledňuje vliv oděvu na tepelnou ztrátu lidského těla, což je zásadní parametr pro nastavení „komfortní" teploty. Hardwarovou část pak tvoří tepelný manekýn a koncentrátor (hardware pro načítání dat z CAN sběrnice).
Czech name
Software pro real-time predikci tepelné zátěže kabiny a komfortu posádky
Czech description
RTCS je real-time aplikace pro vyhodnocení ekvivalentní homogenní teploty (EHT) a komfortu pomocí tepelného manekýna Newton. Jedná se o samospustitelnou aplikaci vytvořenou v programu Matlab. Aplikace umožnuje objektivním způsobem vyhodnocení větrání, vytápění a klimatizování kabiny automobilu. Namísto sledování pouhé teploty vzduchu je vyhodnocována pocitová teplota, tj. EHT, která zohledňuje vliv konvekce, radiace a kontaktu na tepelný komfort. Tato aplikace je navržena tak, aby informovala o tepelném komfortu ve voze v reálném čase. Softwarovou část simulátoru kabiny (RTCS) tvoří kombinace modelů tepelného komfortu Thermal Comfort Analyzer (TCA) a Virtuálního zkušebního standu vozu (VTSCC). Model komfortu zohledňuje vliv oděvu na tepelnou ztrátu lidského těla, což je zásadní parametr pro nastavení „komfortní" teploty. Hardwarovou část pak tvoří tepelný manekýn a koncentrátor (hardware pro načítání dat z CAN sběrnice).
Classification
Type
R - Software
CEP classification
—
OECD FORD branch
20303 - Thermodynamics
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
RTCS
Technical parameters
Koncentrátor, tepelný manekýn Newton a PC s operačním systémem Windows s nainstalovanou MCR knihovnou verze 2017b. Pro správnou funkčnost importu/exportu dat je rovněž nutný Microsoft Excel. Pro plnou funkčnost je vhodné mít k dispozici knihovnu Matlabu Instrument Control Toolbox a také com2tcp.exe, který zajištuje komunikaci pomocí bluetooth převedením na COM port.
Economical parameters
Aplikace rozšiřuje možnosti vyhodnocení tepelného manekýna a do značné míry nahrazuje komeřcní produkt firmy dodávající manekýny, jehož pořizovací cena se pohybuje v řadů stovek ticís korun.
Owner IČO
—
Owner name
EÚ-odbor termomechaniky a techniky prostředí