P3 Prototype of IC Engine Equipped with Electronical Injection System
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APR29243" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PR29243 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/vyzkum-produkty-vav" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/vyzkum-produkty-vav</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
P3 Prototype of IC Engine Equipped with Electronical Injection System
Original language description
This is the prototype of diesel in-line four-cylinder engine equipped with a modern electronical controlled injection system and designed to minimize exhaust harmful emissions. The prototype is the final result of TAČR project and is based on P1 and P2 engine specimens and has been created after successful verification using technical experiments and long life tests. The engine is equipped with a modern high pressure injection system with electronic control and meets all the important technical and legislative parameters. The prototype is fully prepared for subsequent serial production.
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
G<sub>prot</sub> - Prototype
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA04030454" target="_blank" >TA04030454: Research and development of powertrains with modern accumulative injection systems to minimize the harmful substances in exhaust gases</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
P3
Numerical identification
144763
Technical parameters
Zásadní technické parametry prototypu: - Řadový čtyřválcový vznětový motor o objemu 4156 ccm, s vrtáním 105 mm, zdvihu 120 mm, a šestnáctiventilovou hlavou. - Dosažení redukce spotřeby paliva o 8 % proti stávající řadě traktorů ZETOR. - Dosažení emisí škodlivých látek ve výfukových plynech na úrovni emisního stupně Stage V. - Dosažení vnější akustických emisí splňujících aktuální evropské limity dle směrnice EHK. - Výrazné zvýšení technické úrovně motorů a traktorů ZETOR. - Dopad na rozšíření znalostí o problematice elektronicky řízených akumulačních vysokotlakých vstřikovacích systémů se zaměřením na rozvoj tvůrčího potenciálu firmy i univerzity. Prototyp motoru byl vyroben a dlouhodobě testován. Zařízení je umístěno v laboratořích ZETOR TRACTORS a.s., Trnkova 111, 628 00 Brno, Česká republika.
Economical parameters
Prototyp traktorového motoru (řadový čtyřválcový vznětový motor o objemu 4156 ccm, s vrtáním 105 mm, zdvihu 120 mm) s vysokotlakým elektronicky řízeným vstřikovacím systémem dosahuje lepšího poměru cena a užitných vlastností než u srovnatelných systémů (mechanicky ovládané čerpadlo nebo systémy PDE nebo PLD). Tyto systémy dosahují v některých oblastech lepších výsledků, ovšem jejich aplikací by se významně zvýšila cena pohonné jednotky. Zásadní ekonomické přínosy lze nalézt především ve: - zvýšení technické úrovně traktorů Zetor, které umožní zvýšení jednotkové ceny na stávajících trzích při zachování výhodného poměru ceny a technické úrovně, - zvýšení počtu prodaných kusů traktorů v důsledku expanze na nové trhy v EU. Lze reálně předpokládat zvýšení prodeje na všech trzích o stovky kusů traktorů za rok a tomu odpovídajícímu nárůstu obratu a zisku. Prototyp je umístěn v laboratořích ZETOR TRACTORS a.s., Trnkova 111, 628 00 Brno, Česká republika.
Application category by cost
—
Owner IČO
—
Owner name
ÚADI-odbor spalovacích motorů
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
http://www.iae.fme.vutbr.cz/vyzkum-produkty-vav