All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Topologically optimized axle carrier for Formula Student race car

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APR33275" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PR33275 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://intranet.ustavkonstruovani.cz/file-download/get-project-pdf/415" target="_blank" >http://intranet.ustavkonstruovani.cz/file-download/get-project-pdf/415</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Topologicky optimalizovaná těhlice pro Formuli Student

  • Original language description

    Optimalizovaná těhlice je součástí zavěšení předního kola závodního vozu Formule Student. Protože není od vozovky oddělena tlumičem, je součástí tzv. neodpružené hmoty u níž je velice důležité snižovat její hmotnost. Díky tomu je pak vozidlo lépe ovladatelné a tím i bezpečnější. Díl je výsledkem šesté iterace vývoje alternativní topologicky optimalizované těhlice pro vůz Dragon 7. Je vyroben aditivní technologií Selective Laser Melting (SLM) z hliníkové slitiny AlSi10Mg a váží 485 g. Přestože je vyroben z materiálu, který má poloviční mez kluzu než standardně používané slitiny, je jeho hmotnost a maximální deformace, díky efektivnímu rozložení materiálu, srovnatelná.

  • Czech name

    Topologicky optimalizovaná těhlice pro Formuli Student

  • Czech description

    Optimalizovaná těhlice je součástí zavěšení předního kola závodního vozu Formule Student. Protože není od vozovky oddělena tlumičem, je součástí tzv. neodpružené hmoty u níž je velice důležité snižovat její hmotnost. Díky tomu je pak vozidlo lépe ovladatelné a tím i bezpečnější. Díl je výsledkem šesté iterace vývoje alternativní topologicky optimalizované těhlice pro vůz Dragon 7. Je vyroben aditivní technologií Selective Laser Melting (SLM) z hliníkové slitiny AlSi10Mg a váží 485 g. Přestože je vyroben z materiálu, který má poloviční mez kluzu než standardně používané slitiny, je jeho hmotnost a maximální deformace, díky efektivnímu rozložení materiálu, srovnatelná.

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20301 - Mechanical engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    TO těhlice D7

  • Numerical identification

    165918

  • Technical parameters

    Hmotnost: 485 g Maximální deformace: 0,5 mm Materiál: AlSi10Mg

  • Economical parameters

    Náklady na aditivní výrobu jednoho dílu včetně pre a post procesingu bez obrábění činí cca 30 000,- Kč.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

  • Owner name

    ÚK-odbor reverzního inženýrství a aditivních technologií

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Licence fee requirement

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Web page

    http://intranet.ustavkonstruovani.cz/file-download/get-project-pdf/415