All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Návrh alternativních způsobů větrání kabin osobních automobilů s využitím metod numerických simulací

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F20%3APU138454" target="_blank" >RIV/00216305:26210/20:PU138454 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Návrh alternativních způsobů větrání kabin osobních automobilů s využitím metod numerických simulací

  • Original language description

    Výpočtová mechanika tekutin (CFD) byla použita pro hodnocení návrhů nových způsobů distribuce vzduchu v kabině automobilu z hlediska tepelného komfortu. Konkrétně byly nastaveny letní podmínky, které zahrnují solární záření. Celkem byly použity tři různé způsoby distribuce vzduchu, konkrétně šlo o přívod vzduchu vyústkami na palubní desce, pod sedadly a velkoplošnými stropními vyústkami. Byl využit komerční software Star-CCM+ 2019.2 (Siemens) a časově závislá RANS metoda modelování turbulence. Diagramy komfortních zón pro jednotlivé režimy větrání byly vyhodnoceny na základě vypočtené ekvivalentní teploty dle ISO 14505-2. Jako optimální varianta pro zajištění tepelné pohody v testovaných podmínkách uvnitř kabiny automobilu se jeví použití velkoplošných stropních vyústek.

  • Czech name

    Návrh alternativních způsobů větrání kabin osobních automobilů s využitím metod numerických simulací

  • Czech description

    Výpočtová mechanika tekutin (CFD) byla použita pro hodnocení návrhů nových způsobů distribuce vzduchu v kabině automobilu z hlediska tepelného komfortu. Konkrétně byly nastaveny letní podmínky, které zahrnují solární záření. Celkem byly použity tři různé způsoby distribuce vzduchu, konkrétně šlo o přívod vzduchu vyústkami na palubní desce, pod sedadly a velkoplošnými stropními vyústkami. Byl využit komerční software Star-CCM+ 2019.2 (Siemens) a časově závislá RANS metoda modelování turbulence. Diagramy komfortních zón pro jednotlivé režimy větrání byly vyhodnoceny na základě vypočtené ekvivalentní teploty dle ISO 14505-2. Jako optimální varianta pro zajištění tepelné pohody v testovaných podmínkách uvnitř kabiny automobilu se jeví použití velkoplošných stropních vyústek.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20303 - Thermodynamics

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Josef Bozek National Center of Competence for Surface Vehicles</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů