combined emission and brake tester
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F22%3APR36306" target="_blank" >RIV/00216305:26210/22:PR36306 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://intranet.ustavkonstruovani.cz/FileDownload/getProjectPdf/452/" target="_blank" >https://intranet.ustavkonstruovani.cz/FileDownload/getProjectPdf/452/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kombinovaný tester brzd a emisí
Original language description
Zařízení sdružuje funkci několika dříve oddělených zkušebních strojů, kromě testování brzd a měření emisí na něm lze také v omezené míře odebírat výkon z kol automobilu. Umožňuje tak měření emisí pod zátěží, kdy je při spalování vylučováno mnohem větší množství emisí, především oxidů dusíku než při „zvýšeném volnoběhu“. Výsledky jsou tak mnohem relevantnější než při stávadící metodice, která se využívá na STK. Ovládání emisního testeru je možné přes uživatelské rozhranní běžící v běžném webovém prohlížeči. Tester je tak možné ovládat bezdrátově přes wifi z přenosných zařízení jako je tablet, či smartphone. Tester je vybaven senzory, které snímají správnou pozici automobilu na testeru. Bez najetého vozidla, nebo při vyjetí vozidla z testeru během testu jsou válce automaticky zastaveny.
Czech name
Kombinovaný tester brzd a emisí
Czech description
Zařízení sdružuje funkci několika dříve oddělených zkušebních strojů, kromě testování brzd a měření emisí na něm lze také v omezené míře odebírat výkon z kol automobilu. Umožňuje tak měření emisí pod zátěží, kdy je při spalování vylučováno mnohem větší množství emisí, především oxidů dusíku než při „zvýšeném volnoběhu“. Výsledky jsou tak mnohem relevantnější než při stávadící metodice, která se využívá na STK. Ovládání emisního testeru je možné přes uživatelské rozhranní běžící v běžném webovém prohlížeči. Tester je tak možné ovládat bezdrátově přes wifi z přenosných zařízení jako je tablet, či smartphone. Tester je vybaven senzory, které snímají správnou pozici automobilu na testeru. Bez najetého vozidla, nebo při vyjetí vozidla z testeru během testu jsou válce automaticky zastaveny.
Classification
Type
G<sub>prot</sub> - Prototype
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CK01000134" target="_blank" >CK01000134: Low-speed roller dynamometer for emission and brake tests</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
emistester
Numerical identification
178341
Technical parameters
- Dle smlouvy o účasti na řešení projektu výzkumu a vývoje č. CK01000134 s názvem „Nízkorychlostní válcový dynamometr pro testy emisí a brzd“ - Odpovědná osoba pro licenční jednání: Ing. Zbyněk Strecker, Ph.D., VUT FSI - prototyp byl na základě ověření vlastností konstrukce vyroben a je využíván jako laboratorní zařízení na pracovišti VUT FSI a na pracovišti Modulartes
Economical parameters
náklady 150 000,-
Application category by cost
—
Owner IČO
00216305
Owner name
Vysoké učení technické v Brně
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
https://intranet.ustavkonstruovani.cz/FileDownload/getProjectPdf/452/