All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Polymeric car radiator

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F22%3APR36395" target="_blank" >RIV/00216305:26210/22:PR36395 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Polymerní chladič motoru

  • Original language description

    Chladič je vyroben z polymerů bez použití jakýchkoli kovových materiálů. Teplosměnná plocha je tvořena dutými polyamidovými vlákny. Vlákna jsou separována protkáním do teplosměnné plochy. Ve výměníku je použito 34 vrstev vláken. Jednotlivé vrstvy jsou ve směru proudění vzduchu separovány distančními vlákny průměru 0.8 mm natkanými na každou vrstvu teplosměnné plochy. Prototyp chladiče byl testován na výkon a tlakovou ztrátu v aerodynamickém tunelu (Obr. 1 a 2). Dál byl prototyp testován po zabudování do vozidla Škoda Octavia a tam byl testován na válcové zkušebně a při vozidlových zkouškách.

  • Czech name

    Polymerní chladič motoru

  • Czech description

    Chladič je vyroben z polymerů bez použití jakýchkoli kovových materiálů. Teplosměnná plocha je tvořena dutými polyamidovými vlákny. Vlákna jsou separována protkáním do teplosměnné plochy. Ve výměníku je použito 34 vrstev vláken. Jednotlivé vrstvy jsou ve směru proudění vzduchu separovány distančními vlákny průměru 0.8 mm natkanými na každou vrstvu teplosměnné plochy. Prototyp chladiče byl testován na výkon a tlakovou ztrátu v aerodynamickém tunelu (Obr. 1 a 2). Dál byl prototyp testován po zabudování do vozidla Škoda Octavia a tam byl testován na válcové zkušebně a při vozidlových zkouškách.

Classification

  • Type

    G<sub>prot</sub> - Prototype

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20303 - Thermodynamics

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TH04010031" target="_blank" >TH04010031: Heat exchangers with hollow polymeric fibers for automotive</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Internal product ID

    Prototyp – Chladič motoru

  • Numerical identification

    179940

  • Technical parameters

    Prototyp byl vyroben a odzkoušen v rámci řešení projektu TH04010031 a testy potvrdily možnost redukce množství vzduchu vstupujícího do motorového prostoru a tím snížení aerodynamického odporu vozidla což vede ke snížení emisí až o 2 gamy CO2 na kilometr. Srovnání výkonů je na Obr. 3.

  • Economical parameters

    Po uvedení do praxe lze předpokládat velký ekonomický přínos v oblasti automobilového průmyslu.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    00216305

  • Owner name

    Vysoké učení technické v Brně

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Licence fee requirement

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Web page